لذتی از دنیای گیمینگ با قیمت فوق العاده

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
لپ‌تاپ ایسوس K550VX، جدیدترین مدل از این سری محبوب ایسوس است که از آخرین نسل پردازنده‌های اینتل، گرافیک‌های قدرتمند انویدیا، رم‌های DDR4 و نمایشگری با دقت تصویر FHD بهره می‌برد. ترکیب این سخت‌افزار قدرتمند با بدنه‌ای مشکی رنگ که به خطوطی قرمز مزین شده‌، جلوه خاصی به این محصول بخشیده است.
تبلیغات

ایسوس که در نمایشگاه کامیپوتکس امسال بسیار خوش درخشید و طیف وسیعی از جدیدترین لپ‌تاپ‌ها و محصولات هیبریدی خود را با آخرین نسل پردازنده‌های اینتل به نمایش گذاشت، سری قوی و البته مقرون به‌صرفه K550 خود را نیز با پردازنده‌های نسل ششم اینتل، رم‌های پرسرعت DDR4 و گرافیک‌های سری 900 انویدیا به‌روز رسانی کرده و همچنان با وجود سخت‌افزار قدرتمند، قیمت نهایی محصول را در سطح مناسبی نگه داشته است.

 سری K550، علاوه‌بر قدرت کافی برای اجرای بازی‌های گرافیکی، توان لازم به‌منظور اجرای انواع نرم‌افزارهای مهندسی و پردازشی را دارد و نسبت به محصولات هم‌رده خود از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

ASUS K550VX که به عنوان جدیدترین مدل این خانواده شناخته می‌شود، همچون سری‌های قبلی از بدنه‌ مشکی و براق استفاده می‌کند. برای بهبود نمای ظاهری و جلب توجه بیشتر، ایسوس در لبه‌های بیرونی دستگاه و فضای اطراف کیبورد، از خطوط هندسی قرمز رنگی استفاده کرده‌ است و در نتیجه عنصر اصلی محصولات گیمینگ یعنی ترکیب رنگی قرمز و مشکی را در این محصول هم حفظ کرده است.

K550VX از نمایشگری 15.6 اینچی با رزولوشن Full HD استفاده می‌کند که دقت تصویری منطقی برای این محصولات بشمار می‌رود چراکه علاوه‌بر نیاز بار پردازشی کم‌تر، مصرف انرژی متعادل‌تری هم خواهد داشت. ایسوس همچنین برای جلوگیری از بازتاب نور محیط، نمایشگر این مدل را به پوششی مات مجهز کرده که ضمن جلوگیری از بازتاب نور محیط، چشم کاربر نیز در طولانی مدت کمتر خسته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات مالتی‌مدیا، قابلیت‌های ارتباطی گسترده است. در این مدل نیز علاوه‌بر خروجی‌های تصویری HDMI و VGA و پورت شبکه، شاهد دو درگاه USB از نسل سوم و یک درگاه از نسل دوم هستیم و برای بخش ارتباط بی‌سیم نیز بلوتوث نسخه 4 و شبکه وای‌فای دو باند با جدیدترین استاندارد 802.11ac فراهم شده است.

لپ تاپ گیمینگ

همچنین ایسوس برای بخش صوتی این محصول از دو بلندگو در زیر دستگاه استفاده کرده است که با ترکیب تکنولوژی انحصاری سونیک‌مستر، می‌تواند حجم مناسب و خروجی با کیفیتی را ارایه کند.

اما مهم‌ترین ویژگی این محصول در بخش سخت‌افزاری و خصوصا پردازنده نسل ششم آن نهفته است. این پردازنده‌ها نسبت به نسل‌های قبلی علاوه‌بر افزایش قدرت پردازشی، در بخش مصرف انرژی بهبودهای چشم‌گیری داشته‌اند. این مدل یکی از برترین پردازنده‌های این خانواده یعنی اینتل Core i7-6700HQ استفاده می‌کند که از 4 هسته واقعی با فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز و توربو 3.5 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این پردازنده ضمن برخورداری از 6 مگابایت حافظه کش، با بهره‌گیری از قابلیت Hyper-Threading می‌تواند تعداد هسته‌های خود را دو برابر کرده و همزمان هشت رشته پردازشی را تحلیل کند.

اما مهم‌ترین تغییر در پردازنده‌های نسل ششم اینتل پشتیبانی از رم‌های DDR4 است که پیش از این تنها در دسکتاپ‌های قدرتمند و سرورها استفاده می‌شد. با توجه به این ویژگی، ایسوس در این مدل از 12 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 استفاده کرده است که نسبت به نسل‌های قبلی پهنای باند و سرعت به مراتب بیشتری ارایه می‌کنند.

این مدل در بخش گرافیکی خود از گرافیک قدرتمند انویدیا جیفورس GTX 950M استفاده می‌کند که از 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 استفاده می‌کند و در نتیجه شما خواهید توانست انواع بازی‌های گرافیکی را با این محصول تجربه کنید.

از آنجایی که بازی‌های گرافیکی امروزی حجم بسیار بالایی پیدا کرده‌اند، ایسوس این مشکل را با قرار دادن ۲ ترابایت هارد برطرف کرده است. همچنین در صورتی که نیاز استفاده از هاردهای پرسرعت SSD داشته باشید، می‌توانید بجای درایو نوری از این نوع هاردها استفاده کنید.

K550VX برای تامین انرژی خود از یک باتری ۴ سلولی با ظرفیت ۴۴ وات‌ساعت استفاده می‌کند که در ظاهر نسبت به نسل قبلی تفاوتی نداشته است اما به لطف پردازنده‌های اسکای‌لیک و بهبود‌هایی که در مصرف انرژی این نوع از پردازنده‌ها و رم‌های DDR4 صورت گرفته است، بی‌شک شاهد شارژدهی بیشتر از این مدل خواهیم بود.

این محصول در هفته آینده توسط گروه معیار نماینده رسمی محصولات ایسوس در ایران ، عرضه خواهد شد.

این محصول بزودی در وب سایت‌های زومیت و زومجی بررسی خواهد شد.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات