اپل بروزرسانی iOS 7.1 را به‌همراه اعمال بهبودها و ویژگی‌های جدیدی چون CarPlay منتشر کرد

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
مطالعه 4 دقیقه
بروزرسانی 7.1 سیستم‌عامل iOS ‌که انتظار فراوانی برای ارائه‌ی آن وجود داشت، بالاخره منتشر شد. هرچند این نسخه‌ی منتشر شده یک برزورسانی جزئی است، اما اپل در کنار برخی از تغییرات در رابط گرافیکی کاربر، برخی از امکانات و قابلیت‌ها را به آن سیستم‌عامل خود اضافه کرده و همچنین برخی از بهبودها را نیز در آین نسخه اعمال کرده است.
تبلیغات

اصلی‌ترین تغییرات ظاهری در شماره‌گیر تلفن و همچنین گزینه‌های مربوط به گزینه‌های خاموش‌کردن تلفن‌هوشمند مشهود است. اپل در پنجره‌های نامبرده از طراحی با المان‌های گرد بهره گرفته است و در صفحه‌ی مربوط به تماس دریافتی نیز از کلیدهای نرم‌افزاری کروی قرمز و سبز برای پاسخ دادن یا رد کردن تماس استفاده شده است. همچنین آیکون‌های مربوط به یادآوری و البته پیام نیز در همین صفحه شاهد تغییراتی بوده است.

iOSInt

سایر تغییرات ظاهری اعمال شده، آنچنان وسیع و قابل توجه نیستند. برای مثال می‌توان به تغییرات اعمال شده در اپلیکیشن پخش موزیک اشاره کرد که در آن کلید‌های مربوط به شافل و تکرار آهنگ تغییراتی را به خود دیده است. همچنین امکان غیرفعال کردن حرکت تصویر پس‌زمینه در زمان انتخاب تصویر نیز تغییر کرده است. اپل در ظاهر صفحه‌کلید نیز تغییراتی را اعمال کرده است که شامل بهبود ظاهر کلیدهای Shift و Delete بوده و استفاده از آن را سهل‌تر کرده است.

در کنار تغییرات ظاهری اعمال شده، بهبود‌هایی نیز از منظر کارایی در این بروزرسانی اعمال شده است. این بروزرسانی یکی از اساسی‌ترین مشکلات iOS 7.0 را که ریبوت‌شدن ناگهانی اغلب ابزار‌های اپلی چون آیفون S5، آیپد مینی با صفحه‌ی نمایش رتینا و آیپدایر بود، از میان برداشته است. اپل در ماه ژانویه قول داد تا این مشکل را که در برخی از ابزار‌های اپلی منجر به ریبوت شدن ناگهانی ابزار مورد نظر می‌شد، حل کند. برخی از کاربران نیز شکایاتی را نیز من‌باب حس‌گر اثر انگشت مطرح کرده بودند که اپل در این بروزرسانی با بهبود روند شناسایی و بالا بردن سرعت آن این مشکل را نیز حل کرده است. در صورتی که یک دستگاه آیفون ۴ در اختیار داشته و هنوز به iOS 7.0 بروز نکره‌اید، بهتر است بدانید که اپل در این بروزرسانی تغییراتی را اعمال کرده و این نسخه را برای سخت‌افزار آیفون ۴ بهینه‌تر کرده است. این بهینه‌سازی شامل سایر ابزارها چون آیپدهای قدیمی‌تر چون آیپد ۲ و آیپد ۳ نیز می‌شود.

اما یکی از بزرگترین تغییرات در این بروزرسانی پشتیبانی از ویژگی CarPlay است. این ویژگی که پیش از این با عنوان iOS in the Car شناخته شده بود، هم‌اکنون بطور رسمی در نسخه‌ی 7.1 سیستم‌عامل اپل معرفی شده است. CarPlay سیستمی مبتنی بر دستورات صوتی سیری است تا از طریق آن کاربران قادر به استفاده از تلفن‌هوشمند خود بدون نیاز به کاهش تمرکز از روی مسیر باشند. با استفاده از این سیستم کاربران قادر خواهند بود تا به تماس‌های خود پاسخ دهند، از طریق تبدیل صوت به متن پیام‌های متنی ارسال کنند یا با دسترسی به موزیک‌های موجود، ترانه ی دلخواه خود را از طریق سیستم صوتی خودرو پخش کنند. خودروسازانی چون مرسدس‌بنز، فراری و ولوو این ویژگی را در برخی از مدل‌های خود که اخیراً در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شدند، تعبیه کرده‌اند. خودروسازان دیگری نیز چون بی‌ام‌دبلیو و فورد نیز وعده‌ی پشتیبانی از چنین سیستمی را در خودروهای خود داده‌اند.

رادیو آیتونز نیز تغییرات و بهبودهایی را به خود دیده است که شامل جستجوی سریع ایستگاه‌ها و مرتب‌سازی این ایستگاه‌ها براساس فاکتورهای چون موزیک‌ها و هنرمندان است. هم‌اکنون کاربران قادرند تا سرویس iTunes Match را از طریق ابزار‌های خود مورد استفاده قررار داده و لزومی برای استفاده از آن از طریق نسخه‌ی دسکتاپ نیست.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در این بروزرسانی در نحوه‌ی استفاده از سیری نهفته است. پیش از این نیز برای استفاده از سیری باید کلید Home فشار داده می‌شد. سیری همچنان از این متد برای فعال‌شدن تبعیت می‌کند؛ اما برای ممانعت از دریافت ناقص اطلاعات در زمان ورود جملاتی با طول بیشتر، می‌توان در iOS 7.1 کلید Home‌ را بصورت ممتد فشار داد. تغییرات اعمال شده در این نسخه بسیار جزئی اما تاثیرگذار است. اپل پیش از این نیز بهبودهایی را که شامل مشکلات امنیتی صفحه‌ی قفل، مشکلات اپلیکیشن iMessage، FaceTime و برخی مشکلات امنیتی بود، در سیستم‌عامل خود اعمال کرده است. کاربران قادرند تا iOS 7.1 را دریافت کرده و از ویژگی‌های اضافه شده به آن به‌همراه بهوبدهای اعمال شده استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات