تماشا کنید: آیا اندروید خالص از نسخه‌ی تاچ‌ویز سریع‌تر است؟

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که اندروید برای اولین بار در سال 2008 به‌همراه تلفن‌هوشمند جی‌وان تی‌موبایل به بازار عرضه شد، نسخه‌های متفاوتی از اندروید در بازار نبوده و تنها یک نمونه از این سیستم‌عامل در بازار وجود داشت. با عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی در طیف وسیع‌تر، تولیدکنندگان خود را در معرض سیستم‌عامل متن‌بازی دیدند که می‌توانستند با تغییر آن و تعبیه اپلیکیشن‌های اختصاصی، خود را نسبت به سایر نسخه‌ها و محصولات موجود در بازار متمایز سازند. همیشه بحثی که در این مورد مطرح بوده مربوط به کاهش سرعت اجرای نسخه‌های تغییر یافته نسبت به اندروید خام بوده است که در ادامه به بررسی تاچ‌ویز سامسونگ در مقابل اندروید خالص می‌پردازیم.
تبلیغات

یکی دیگر از نتایج ایجاد نسخه‌های اختصاصی رابط‌های کاربری متفاوتی برای هر یک از تولیدکنندگان شد، بطوریکه هر یک از تلفن‌های‌هوشمند کنونی با مشخصه‌ی خاصی در سیستم‌عامل اندروید شناخته می‌شوند و فقط سری نکسوس از محصولات گوگل با استفاه از اندروید خالص به بازار عرضه می شوند.

این روند ادامه داشت تا اینکه سامسونگ با همکاری گوگل نسخه‌ای از محصولات پرچمدار خود را با نام نسخه‌ی گوگل‌پلی به بازار عرضه کرد. این نسخه از تلفن‌هوشمند تغییری سخت‌افزاری را نسبت به نسخه‌های اصلی محصول تولید شده به خود ندیده بود، بلکه اندروید مورد استفاده در آن فاقد هرگونه تغییر بوده و در واقع همان اندروید خالصی است که گوگل منتشر می‌کند. این همکاری به سایر تولیدکنندگان از جمله سونی و HTC نیز اشاعه یافت و این کمپانی نیز محصولاتی را با اندروید خالص و با نام نسخه‌ی گوگل پلی به بازار عرضه کردند.

شاید یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بیشتر کاربران بر روی آن اتفاق نظر دارند، سریع بودن اندروید خالص نسبت به نسخه‌هایی است که توسط تولیدکنندگان ابزار‌های هوشمند عرضه می‌شود. پس بهتر است تا دو تلفن‌هوشمند را از نزدیک مورد آزمایش قرار داده و ببینیم که آیا به‌واقع این دو نسخه تفاوت زیادی با یکدیگر دارند؟ در ادامه می‌توانید ویدئوی مقایسه‌ی نسخه‌ی گوگل‌پای گلکسی S4 را با گلکسی S4 استاندارد مشاهده کنید.

لینک دانلود ویدئو

همانطور که در ویدئو فوق نیز مشاهده می‌کنید، اندروید خالص از منظر سرعت تفاوت چندانی با نسخه‌ی تاچ‌ویز ندارد. اما در مورد روان بودن اندروید خالص گوی سبقت را از رقیب ربوده است. البته تنها دلیلی که برخی از کاربران، اندروید خام و ابزارهای سری نکسوس را به دیگر محصولات اندرویدی ترجیح می‌دهند،‌ سرعت و روان بودن دستگاه نیست. ابزارهای سری نکسوس یا تلفن‌های گوگل‌پلی در فاصله بسیار کمی از انتشار نسخه جدید اندروید به آن نسخه بروز رسانی می‌شوند و از این رو کاربران این ابزارها همواره مطمئن خواهند بود از جدیدترین نسخه اندروید استفاده خواهند کرد.

شما کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ سری نکسوس یا محصولات سفارشی شده مبتنی بر اندروید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات