مایکروسافت در حال آزمایش نسخه‌ی رایگان ویندوز 8.1 مبتنی بر سرویس بینگ است

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
گویا مایکروسافت در حال توسعه‌ی نسخه‌ای رایگان از سیستم‌عامل ویندوز 8.1 خود است تا از این طریق تعداد کاربران این سیستم‌عامل را افزایش دهد. براساس اطلاعاتی که توسط منابع آگاه اعلام شده است، ردموندی‌ها در حال توسعه‌ی نسخه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز 8.1 به‌همراه سرویس بینگ هستند که قابلیت استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل را نیز دارا باشد.
تبلیغات

این نسخه از سیتسم‌عامل ویندوز هم‌اکنون در حال آزمایش است و می‌توان از روی شواهد و قراین موجود به این نتیجه رسید که این پروژه در پی در اختیار قرار دادن ویندوزهای با قیمت پایین در دسترس مشتریان است.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در پی عرضه‌ی نسخه‌ی ویندوز 8.1 به‌همراه بینگ به‌منظور ایجاد نسخه‌ای رایگان برای جایگزینی ویندوز 7 است. هرگونه بروزرسانی از این طریق در راستای افزایش تعداد کاربران ویندوز 8.1 است. احتمال دارد نسخه‌ای از ویندوز 8.1 که مبتنی بر سرویس بینگ توسعه داده می‌شود، بخشی از سیاست مایکروسافت در جهت عرضه‌ی محصولاتی زیر 250 دلار باشد. یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح افزایش کاربران سرویس‌های ذخیره‌ی ابری ردموندی‌ها و اپلیکیشن‌های مربوطه است. مایکروسافت همچنین در نظر دارد تا برخی از نسخه‌های ویندوزفون را نیز با قیمت پایین تر یا کاملا بصورت رایگان به بازار عرضه کند. ردموندی‌ها در حال کار روی پروژه‌ای هستند تا در طول آن ویندوز RT را با ویندوزفون برای پشتیبانی بیشتر از تراشه‌های مبتنی برمعماری ARM ترکیب نمایند.

برخی از اپلیکیشن‌های سرویس بینگ نیز هم‌اکنون در ویندوز 8.1 قابل دسترس است. مایکروسافت علاوه بر عرضه‌ی چنین نسخه‌ای در نظر دارد تا اولین بروزرسانی برای ویندوز 8.1 را در بهار سال آتی شمسی منتشر کند. همچنین می‌توان انتظار داشت تا جزئیات بیشتری از ترکیب ویندوزفون و ویندوز RT را نیز در جریان کنفرانس Build# این کمپانی که در اواخر فروردین ماه برگزار می‌شود، شاهد باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات