تماشا کنید: آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل تایزن چه تغییراتی کرده است؟

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
بی‌شک سامسونگ بی‌رقیب‌ترین تولیدکننده‌ی موجود در اکوسیستم اندروید است، چراکه این کمپانی کره‌ای بخش اعظمی از محصولات موجود در بازار اندروید را تولید کرده و از این‌رو سهم بزرگی از این بازار را در اختیار دارد، اما همانطور که می‌دانید در آینده شاهد تغییراتی در این مورد خواهیم بود. چراکه سامسونگ به‌شدت در حال سرمایه‌گذاری روی سیستم‌عامل جدید خود یعنی تایزن است.
تبلیغات

سامسونگ در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل دو ساعت‌هوشمند و یک دست‌بند از سری Gear را رونمایی کرد که هر سه مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن بودند، گویا این کمپانی درصدد ارائه‌ی تلفن‌هوشمند تایزنی خود تا انتهای سال میلادی است. سامسونگ نمونه‌ای از تلفن‌هوشمند تایزنی خود را نیز به بارسلون آورده بود که از نسخه‌ی 2.2.1 این سیستم‌عامل بهره می‌برد.

این نسخه با نمونه‌های پیشین تغییر چندانی نکرده است و می‌توان تغییرات جزئی ایجاد شده را در به عاریه گرفتن برخی از ویژگی‌های سیستم‌عامل اندروید عنوان کرد. در این نسخه‌ شاهد شباهت کم و بیش قسمت‌هایی چون صفحه‌ی ویجت‌ها، صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها و نوار اعلانیه‌ها با اندروید هستیم.

این تغییرات نه‌تنها منجر به زیباتر شدن ظاهر سیستم‌عامل گشته است، بلکه کنترل و استفاده‌ی بهتری را نیز برای کاربر رقم می‌زند، چراکه با تغییرات انجام شده حس در دسترس بودن و کنترل راحت‌تر جزئیات به کاربر القا می‌شود. کمپانی کره‌ای در اظهارنظرهای متعددی که در مورد این سیستم‌عامل به عمل آورده است، از آن به‌عنوان جایگزین اندروید یاد نکرده و آن را بخشی از سیاست چند پلتفرمی خود عنوان کرده است.

لینک دانلود مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات