ویندوزفون 8.1 با پشتیبانی از تلفن‌های‌هوشمند دوسیم‌کارته و تراشه‌های اسنپ‌دراگون همراه خواهد شد

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش مایکروسافت کنفرانسی را در کنگره‌ی موبایل بارسلونا میزبانی کرد که در آن به معرفی برخی از ویژگی‌های موجود در ویندوزفون 8.1 پرداخت. هرچند نمی‌توان انتظار داشت تا ردموندی‌ها این بروزرسانی را تا اواسط اردیبهشت ماه به بازار عرضه کنند، اما کنفرانس امروز در بردارنده‌ی نکات جدیدی بود که در مورد نسل جدید سیتم‌عامل مربوط به ابزارهای قابل حمل مایکروسافت بیان شد.
تبلیغات

شاید یکی از بهترین اخبار در مورد این سیستم‌عامل افزایش قابلیت انعطاف‌پذیری آن باشد. از این پس سیستم‌عامل ویندوزفون قادر است بصورت بهینه‌تری از تراشه‌های تولیدی کوالکام پشتیبانی کند که از جمله‌ی آن می‌توان به تراشه‌های اسنپ‌دراگون 200، 400 و 400 LTE اشاره کرد. همچنین نسخه‌ی جدیدی سیسم‌عامل ویندوزفون توانایی پشتیبانی از شبکه‌های TD-LTE، TD-SCDMA و SGLTE را خواهد داشت. ضمنا ردموندی‌ها تلفن‌های‌هوشمند دو سیم‌کارته را از یاد نبرده و پشتیبانی از این امکان را نیز در سیستم‌عامل خود پیش‌بینی کرده‌اند. امکان اجرای اپلیکیشن‌ها از روی کارت حافظه‌ی میکرو SD و وجود کلیدهای نرم‌افزاری به جای کلیدهای فیزیکی از جمله‌ی سایر ویژگی‌های این سیستم‌عامل است. ابزار‌های ویندوزفونی از این پس ملزم به داشتن کلید مخصوص برای شاتر نیستند، اما تعبیه‌ی آن به نوعی پیشنهاد داده شده است. همانطور که می‌دانید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفون 8 قادر خواهند بود تا به نسخه‌ی جدیدتر بروز گردند.

با وجود قابلیت‌های جدید، مایکروسافت قابلیت پشتیبانی از تلفن‌های‌هوشمند دو سیم‌کارته را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد که پیشرفت بزرگی برای این اکوسیستم است. برای مثال در ویندوزفون 8.1 امکان تنظیم کاشی‌های اختصاصی برای سیم‌کارت‌ها مختلف ممکن خواهد شد، هرچند امکان ادغام این کاشی‌ها نیز امکان‌پذیر است. همانطور که اشاره شد که این سیستم‌عامل از طراحی پایه‌ای کوالکام (QRD) نیز پشتیبانی خواهد کرد، بطوریکه جوبلیفور با یک دستگاه تلفن‌هوشمند ویندوزفونی با قلب تپنده‌ی اسنپ‌دراگون 200 روی صحنه حاضر شده بود. اما در این بین سخنی از دستیار صوتی ویندوزفون با نام کورتانا به میان نیامد، هرچند نمی‌توان آن را نشان‌دهنده‌ی عدم عرضه‌ به‌همراه ویندوزفون 8.1 در نظر گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات