تصاویر واضح فاش شده، وجود مرکز اعلانیه‌ها در ویندوزفون 8.1 را بیش از پیش تأیید کرد

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در حال حاضر در حال توسعه‌ی بزرگترین بروزرسانی برای سیستم‌عامل موبایل خود، یعنی ویندوزفون 8 است که تحت نام ویندوزفون 8.1 برای تلفن‌های‌هوشمند ویندوزی منتشر خواهد شد. مرکز اعلانیه‌ها یکی از بزرگترین تغییراتی است که شاهد عرضه‌ی آن در کنار امکان تنظیم اعلانیه‌‌ی اپلیکیشن‌ها و کنترل آن‌ها در ویندوز 8.1 خواهیم بود.
تبلیغات

Winphollowers تصاویری منتشر نموده که برگرفته از یک فایل پاورپوینت نمایش داده شده در جلسات داخلی مایکروسافت بوده و جزئیات گویایی از مرکز اعلانیه‌ها را در ویندوزفون 8.1 به نمایش گذاشته است. بنابر وضوح و گویا بودن تصاویر مورد نظر، می‌توان صحت اطلاعات مورد‌نظر را تصدیق کرد.

WindowsPhoneInt

در تصویر اول یا تصویر سمت چپ، شاهد مرکز اعلانیه‌ها (Notification Center) یا به تعبیر مایکروسافت Action Center هستیم. همانند سایر پلتفرم‌های موجود می‌توان با کشیدن انگشت از قسمت بالای تصویر، به مرکز اعلانیه‌ها دسترسی پیدا کرد. همانطور که در تصاویر نیز ملاحظه می‌کنید، در این قسمت شاهد تقسیم‌بندی تنظیمات موجود در چهار دسته‌ی اصلی هستیم که شامل Wi-Fi، Bluetooth و برخی دیگر از تنظیمات سیستم است. هر چهار دسته‌ی نامبرده قابل تنظیم بوده و در حالت پیش‌فرض می‌توان تاریخ و همچنین میزان مصرف باتری را ملاحظه کرد. همانطور که در تصویر دوم یا تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید، در صورتی که مرکز اعلانیه‌ها را کمی بیشتر به سمت پایین بکشیم، کل پنجره‌ی مربوط به اعلانیه‌ها نمایش داده خواهد شد. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، در پنجره‌ی کامل مرکز اعلانیه‌ها، می‌توان اخطارها و اعلانیه‌های هر اپلیکیشن را به‌طور جداگانه مشاهده کرد که قابلیت اضافه‌شدن، بروزرسانی و حذف برای هریک وجود دارد.

از دیگر تغییرات کوچک ولی تاثیرگذاری که شاهد اعمال آن در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل‌ ویندوزفون خواهیم بود، قابلیت تنظیم جداگانه‌ی صدای اپلیکیشن‌ها، محیط سیستم‌عامل و صدای زنگ است که نبود آن ضعف بسیار بزرگی برای ویندوزفون تلقی می‌شد. مایکروسافت در حال توسعه‌ی دستیار صوتی خود با نام کورتانا است که داده‌های مورد نیاز خود را عمدتاً از طریق سرویس بینگ و سایر سرویس‌ها دریافت خواهد کرد. انتظار می‌رود این نسخه در اردیبهشت ماه سال آتی به بازار عرضه گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات