تصاویری از ویندوز 8.1 با بروزرسانی اول آن فاش شد

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت با ارائه‌ی نسخه‌ی 8.1 ویندوز، درصدد جلب رضایت کاربران پی‌سی‌ها برآمده است. اما گویا تغییرات اعمال شده کافی نبوده است؛ چراکه بروزرسانی اولیه که قرار است برای این ویندوز منتشر شود، امکانات دیگری را نیز برای سهولت استفاده در پی‌سی‌ها در بردارد. پیش از ارائه‌ی اولین بروزرسانی برای ویندوز 8.1، تصاویر متعددی از محیط ویندوز 8.1 پس از اعمال این بروزرسانی منتشر شده است.
تبلیغات

نسخه‌های اولیه این بروزرسانی دربردارنده‌ی تغییراتی است که استفاده از صفحه‌‌کلید و ماوس را تسهیل می‌کند. یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین امکانات تعبیه شده مربوط به نواری است که در بالای پنجره‌ی اپلیکیشن قرار گرفته است و می‌توان با استفاده از آن، اپلیکیشن موردنظر را بست، مینی‌مایز کرده یا با تغییر سایز پنجره‌ی آن، در کنار اپلیکیشنی دیگری قرار داد. این نوار، فضای کوچکی را در بالای اپلیکیشن‌های مترو به خود اختصاص می‌دهد؛ اما در مقابل کارکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

Win81Int1

تغییر دیگری که در این بروزرسانی اعمال شده است، تغییر قابلیت کلیک‌راست روی کاشی‌ها است. برخلاف گذشته، کلیک‌راست روی کاشی‌ها، منویی را در پایین صفحه‌‌ نمایش نمی‌دهد؛ بلکه با کلیک راست یک منو روی کاشی مورد نظر ظاهر می‌شود که گزینه‌هایی چون تغییر سایز کاشی و آن‌-پین‌کردن از طریق این منو قابل دستیابی است. همچنین در برورسانی ویندوز 8.1، شاهد قرارگیری کلید خاموش‌کردن و جستجو، در محل بهتری در بالای سمت راست صفحه‌ی نمایش هستیم.

Win81Int2

از جمله‌ی تغییرات دیگری که در این بروزرسانی اعمال شده است، می‌توان به تعبیه کلید دسترسی به کنترل‌پنل از طریق منوی تنظیمات اشاره کرد. همچنین اپلیکیشن‌های مترو را نیز می‌توان از طریق نوار ابزار دسترسی یافت که در صورت بردن نشان‌گر ماوس روی آن، شاهد نمایش تصویری از پنجره‌ی اپلیکیشن خواهیم بود. در صورت اجرای اپلیکیشن از طریق دسکتاپ، نوار ابزار قابل دسترسی خواهد بود؛ مگر اینکه آغاز به استفاده از اپلیکیشن نمایید که در اینصورت نوار ابزار در زیر پنجره‌ی اجرای اپلیکیشن، قرار خواهد گرفت. شاید این امکان دارای باگ نرم‌افزاری باشد؛ چراکه با هدایت نشان‌گر ماوس به پایین صفحه‌ی نمایش، نمی‌توان مجدداً به نوار ابزار دسترسی یافت.

Win81Int3
Win81Int4

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تغییرات اعمال شده را مثبت ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات