تسهیل پروسه‌ی خاموش کردن ویندوز 8.1 در بروزرسانی ارائه شده برای آن

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در حال اعمال تغییرات بیشتری در بروزرسانی ویندوز 8.1 است تا از طریق آن کاربران بیشتری را از بازار پی‌سی‌ها برای استفاده از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود جذب کند.
تبلیغات

براساس تصاویر جدیدی که توسط فاش‌کننده‌ی روسی WZor منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد برخی تغییرات در جهت سهولت خاموش کردن پی‌سی مجهز به ویندوز 8.1 انجام شده است. گزینه‌های مورد استفاده برای خاموش کردن و ریستارت‌کردن پی‌سی با تغییر مکانی مناسب به مکان جدید خود در کنار علامت جستجو منتقل شده است. همچنین همانطور که تصاویر نیز گویا هستند، می‌توان با کلیک راست روی هر یک از کاشی‌های به منویی دست یافت که از طریق گزینه‌های موجود در آن کاربر قادر است تا کاشی موردنظر را کوچکتر، پین‌ یا اپلیکیشن مورد نظر را پاک کند. این تغییر اقدام بسیار جالب‌توجهی است که به‌جای مشاهده‌ی منوی مورد نظر در نوار پایینی، منوی مورد نظر را روی کاشی مشاهده کرد.

شاید تغییر صورت‌گرفته برای بهبود محل کلید‌های مورد نظر برای خاموش کردن کامپیوتر به‌نظر تغییرات بسیار جزئی به شما رود، اما باید به این نکته اشاره کرد که پیش از این مخفی ماندن این کلید در بخش تنظیمات، منجر به نارضایتی بسیاری ار کاربران شده بود. در ویندوز 8.1 نیز کاربران می‌توانستند با کلیک راست روی کلید استارت به این ویژگی دسترسی پیدا کنند، اما بسیاری از کاربران علاقه‌ای به کندوکاو و یافتن گوشه‌های پنهان موجود در سیستم‌عامل ندارند. این پنهان‌کردن برای کاربران تجاری نیز مستلزم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارمندان است تا  تغییرات و ترفندهای موجود را آموزش ببینند. اما با قرار گرفتن این ویژگی در محلی که قابل مشاهده است، می‌توان به راحتی از این ویژگی استفاده کرد.

پی‌بردن به برخی از ضعف‌های موجود در سیستم‌عامل جدید مایکروسافت جای بسی خشنودی دارد. پیش از این مایکروسافت در جواب انتقادهایی که به مخفی بودن محل کلید خاموش‌شدن وارد بود، به تساوی تعداد کلیک‌های مورد نیاز در نسخه های قبلی و نسخه‌ی ویندوز برای خاموش کردن سیستم اشاره می‌کرد. اما گویا با خروج سینوفسکی از مایکروسافت، ردموندی‌ها در حال به‌کار بستن انتقاداتی هستند که به سیستم‌عامل آن وارد شده بود.

One thing I don't understand in Windows 8 - why the heck are the shutdown/restart options hidden away in settings?!— Tom Warren (@tomwarren) March 1, 2012

مایکروسافت در بروزرسانی مورد نظر برای ویندوز 8.1 سهولت استفاده از سیستم‌عامل را برای کاربران تجاری به‌خوبی در نظر گرفته است. مایکروسافت قدم‌هایی اساسی را برای ترکیب رابط‌کاربری مترو و دسکتاپ انجام داده است که از جمله‌ی اقدامات انجام شده می‌توان به امکان پین کردن اپلیکیشن‌های مترو در نوار ابزار دسکتاپ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات