گوگل پشتیبانی از سنسور «تناسب اندام» را به اندروید اضافه می‌کند

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در اندروید 4.4 یا کیت کت پشتیبانی از سنسور «گام شمار» را به سیستم عامل موبایل خود اضافه نمود، اما ظاهرا این سنسور برای ورزشکاران حوزه تناسب اندام کافی نیست و از طریق آن نمی‌توانند کلیه حرکات ورزشی روتین خود را تحت نظر بگیرند، از این رو شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهند گوگل در تلاش برای اضافه کردن پشتیبانی از سنسور جدیدی به اندروید است.
تبلیغات

براساس تکه کدی که به بیرون درز کرده و در ادامه نیز قابل مشاهده است، گوگل قصد دارد تا API جدیدی با نام Fitness API را به سیستم عامل موبایل خود اضافه کند که از طریق آن فعالیت‌های ورزشی ورزشگاران رشته‌های خانواده تناسب اندام قابل بررسی باشد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که این سنسور چه توانایی‌های خواهد داشت، اما پشتیبانی از آن به این معنی است که احتمالا نکسوس‌های بعدی و متقابلا بسیاری از پرچمداران اندرویدی به سنسور جدیدی مجهز خواهند شد که به ورزشکاران امکان کنترل بیشتر بر فعالیت‌های ورزشی‌شان را می‌دهد.

google-fitness-api-leak

حتی این امکان وجود دارد که گوگل پشتیبانی از سنسور جدید را در قالب یک بسته بروز رسانی از طریق گوگل پلی در اختیار کاربران اندروید کیت کت قرار دهد و برای ارائه آن تا نسخه بعدی اندروید صبر نکند.

به هر حال به زودی نرم افزارهای ورزشی اندروید امکانات متنوع‌تری را در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد و تلفن‌های هوشمند نیز یک سنسور دیگر را در دل خود جای خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات