رکوردی جدید برای گوگل: ثبت فروش بیش از یک میلیارد دستگاه‌ اندرویدی

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
اندروید، سیستم‌عامل محبوب و کدباز کمپانی گوگل، با تسلط بیشتر بر بازار رایانه، تبلت و پلتفرم‌های موبایلی، توانست ضریب نفود خود را در انتخاب نهایی کاربران در سال 2013، بیست و شش درصد افزایش دهد.
تبلیغات

طبق تحقیقات کمپانی گارتنر، در سال 2013 بیش از 1 میلیارد دستگاه اندرویدی به فروش رفته و کاربران، این سیستم‌عامل را بر سایر رقبای آن ترجیح داده‌اند. در این رده‌بندی ویندوز با رقمی معادل 359 میلیون خرید در رتبه دوم جای گرفته است. سیستم‌عامل‌های Mac OS/iOS نیز با فاصله‌ای کم و با رقم 344 میلیون انتخاب از سوی کاربران در جایگاه سوم قرار داشته و در تعقیب ویندوز می‌باشد.

طبق گزارش گارتنر، اندروید به لطف حضورش در محصولاتی با قیمت مقرون به صرفه‌تر از محصولات اپل، توانسته است با در اختیار داشتن چیزی نزدیک به 2 میلیارد دستگاه در میان کاربران نهایی، در این زمینه نیز رکورددار باقی بماند. تحلیلگر گارتنر در این رابطه می‌گوید: "بدون شک حجم و ارزش معاملات برابر نیست؛ چرا که کاربران اندرویدی قدرت انتخاب بیشتری برای تصمیم‌های کم هزینه‌تر به نسبت محصولان گران‌قیمت اپل دارند. اندروید تعداد 1.9 میلیارد دستگاه در حال استفاده را برای خود سال 2014 حفظ خواهد کرد و در مقابل اپل نیز 682 میلیون دستگاه دارای سیست‌عامل‌های اپل (IOS/MAC) را در اختیار خواهد گرفت."

گارتنر اعلام کرده است که میزان فروش سیستم‌عامل بلک‌بری نیز از 24 میلیون دستگاه در سال 2013 به 15 میلیون دستگاه در سال 2014 کاهش خواهد یافت. این در حالی است که سیستم‌عامل کروم، وضعیتی متفاوت را تجربه خواهد کرد و میزان فروش آن از 1.8 میلیون دستگاه در سال 2013 به 4.7 میلیون دستگاه در سال 2014 افزایش خواهد یافت.پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، در میان تمامی گجت‌ها، تلفن‌های هوشمند با 1.9 میلیارد فروش، بیشترین فروش را  تجربه کنند. تبلت‌ها نیز رقم فروش خود را به 263 میلیون دستگاه ارتقا خواهند داد. UltraMobileها (دستگاه‌های ترکیی و تاشو)  نیز رقم فروش خود را از 17 میلیون دستگاه در سال گذشته به 39 میلیون دستگاه در سال جاری افزایش می‌دهند. استقبال از رایانه‌های رومیزی و نوت‌بوک‌ها نیز با شیب کمی، کماکان در حال سقوط بوده و رقم خریدهای پیش‌بینی شده برای این محصولات از 300 میلیون دستگاه در سال 2013 به 277 میلیون دستگاه در سال جاری تنزل خواهد یافت.همچنین مجموع خریدهای پیش‌بینی شده برای رایانه‌های رومیزی، تلفن‌های همراه ، تبلت و دستگاه‌های UltraMobile، در سال 2014، دو و نیم میلیارد مورد می‌باشد که 7.7 درصد رشد را نسبت به سال 2013 نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات