ویندوزفون 8.1 به‌همراه دستیار صوتی کورتانا و مرکز اعلانیه‌ها منتشر خواهد شد

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که شایعات اخیر مطرح شده در مورد ویندوز فون 8.1 تحقق یابد، باید شاهد حضور تمامی امکانات و ویژگی‌های باشیم که مدت‌ها است کاربران پلتفرم ویندوز فون انتظار آن‌ها را می‌کشند.
تبلیغات

براساس شایعات اخیر، ویندوز 8.1 که با نام بلو شناخته شده است، از مرکز اعلانیه‌ها همچون سایر پلتفرم‌های موبایل از جمله اندروید و iOS برخوردار خواهد بود. ظاهرا در ویندوز فون 8.1 می‌توان با لمس نوار بالایی و کشیدن آن به سمت پایین به بخش اعلانیه‌ها دسترسی پیدا کرد. از طریق اعلانیه‌ها، می‌توان به برخی تنظیمات نیز دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این ویژگی، ویندوز 8.1 از دستیار دیجیتالی کورتانا نیز بهره می‌برد که جایگزین سرویس جست‌و‌جوی بینگ خواهد شد.

با استفاده از این دستیار دیجیتالی کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از دستورات صوتی و همچنین وارد کردن متن با تلفن‌هوشمند خود ارتباط برقرار کنند. این قابلیت ویژگی‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به تنظیم یاد‌آوری‌ها و اطلاع رسانی‌ها اشاره کرد. برای مثال این سیستم علاوه بر اطلاع رسانی قرار ملاقات‌های کاربران، قادر است تا کاربر را به محل قرار هدایت کند. این امکان با کمک سرویس نقشه‌ی نوکیا ممکن شده است.

نسخه‌ی جدید ویندوز از VPN و قابلیت تنظیم صدای مجزا پشتیبانی خواهد کرد. براساس شایعات مطرح شده، مایکروسافت در نظر دارد تا اپلیکیشن‌های موجود را جدا کند. برای مثال اپلیکیشن‌هایی با نام ایکس‌باکس موزیک و ایکس‌باکس ویدئو ارائه خواهد شد تا از این پس برای هر یک از این اپلیکیشن‌ها، در صورت نیاز بصورت جداگانه بروزرسانی‌های مجزایی منتشر شود. این کاری است که گوگل در اندروید انجام داده است. براساس شنیده‌ها، نوکیا در حال حاضر در حال طراحی دو تلفن‌هوشمند است که شامل Goldfinger و Moneypenny‌ است. Goldfinger از قابلیتی چون 3D Touch‌ پشتیبانی می‌کند که استفاده از تلفن‌هوشمند را بدون نیاز به لمس صفحه‌ی نمایش ممکن می‌کند. Moneypenny نیز برخلاف تلفن‌های هوشمند ویندوزی کنونی، از کلید‌های هدایت‌کننده‌ غیر فیزیکی استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود تا ویندوزفون 8.1 در کنفرانس BUILD مایکروسافت که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد، معرفی شود، اما زمان عرضه‌ی این بروزرسانی برای استفاده‌ی کاربران، هنوز مشخص نشده است. به‌نظر می‌رسد این بروزرسانی تا پایان سال 2014 راهی به‌سوی تلفن‌های هوشمند کاربران پیدا نکند. شاید ارائه‌ی بروزرسانی‌های محدود در طی ما‌های آتی، کمی از عطش کاربران را برای دریافت این بروزرسانی کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات