گوگل در اندروید 4.4 کیت‌کت، قابلیت‌های مربوط به کنترل حریم شخصی را حذف کرده است

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
شاید شما نیز با قابلیت مربوط به حریم خصوصی موجود در اندروید 4.3 آشنا باشید. با استفاده از این قابلیت‌ها کاربران قادر بودند تا دسترسی اپلیکیشن‌های مختلف به برخی منابع سیستم را محدود کنند. اما با ارائه‌ی نسخه‌ی جدید اندروید، گوگل این ویژگی‌ها را از سیستم‌عامل خود حذف کرده است.
تبلیغات

گوگل در پاسخ به چرایی حذف این سیستم، وجود این ویژگی در نسخه ی اندروید 4.3 را اتفاقی عنوان کرده است. ضمنا براساس گفته‌های گوگل این قابلیت برای تست و آزمایش در این نسخه قرار گرفته بود که می‌توانست منجر به کرش برخی از اپلیکیشن‌های موجود برای اندروید گردد. کاربران قادر بودند نا در صورت رخ دادن این مشکل، با ارائه‌ی اطلاعاتی جعلی درمورد محل خود یا یک لیست خالی از مخاطبان، اپلیکیشن‌هایی را که به مشکل برمی‌خوردند، مورد استفاده قرار دهند. با ارائه‌‌ی نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل اندروید، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان به‌راحتی قادرند تا با تغییر اندکی در کد اپلیکیشن خود، آن را با نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل سازگار کنند، از‌این‌رو مطمئنا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها توانایی رفع این مشکل را نیز دارا هستند. یعنی می‌توانستند با بهبود کدهای خود، در صورات عدم دریافت اطلاعات مکانی، به کار خود ادامه دهند.

AndroidVPS

حذف این ویژگی را باید به صدا در آمدن زنگ خطر برای کاربران اندروید نامید، چراکه از‌ این پس اپلیکیشن‌ها قادر خواهند بود تا براساس گوا‌هی دسترسی که از جانب اندروید مدیریت می‌شود، به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشد و این داده‌ها شامل اطلاعات میلیون‌ها کاربری است که از تلفن‌های هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنند. این مشکلی است که در سال‌های اخیر، اپل با آن دست به گریبان بود و بالاخره آن را حل کرد. در صورتی که می‌‌خواهید اپلیکیشن‌هایی همچون Shazam، Skype و Brightest Flashlight را بدون دادن اطلاعاتی در مورد محل زنگی خود استفاده کنید، بهتر است سیستم عامل خود را به اندروید 4.4.2 بروز نکنید. اما عدم بروزرسانی به اندروید 4.4 نیز برخی مشکلات را در بردارد، چراکه نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل اندروید بسیاری از مشکلات امنیتی موجود در نسخه‌های پیشین را رفع کرده است، از‌این‌رو باید از میان حریم‌خصوصی و امنیت سیستم‌عامل، یکی را انتخاب کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما ترجیح می‌دهید از اندروید 4.3 استفاده کنید یا با نادیده گرفتن این مورد، دستگاه خود را به کیت‌کت بروز نمایید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات