ویژگی iOS in the Car به‌همراه iOS 7.1 منتشر خواهد شد

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
در مراد ماه سال جاری اخباری در مورد توسعه‌ی یک قابلیت جدید در iOS 7.1 منتشر شد که حکایت از تعبیه ویژگی جدیدی داشت که کاربران را در هدایت خودرو یاری می‌کرد. رانندگانی که از ابزارهای اپلی استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود تا از طریق داشبود خودرو و همچنین دستورات صوتی فرامینی را برای کنترل ابزار اپلی خود صادر کنند.
تبلیغات

iOS در خوردو ویژگی جدیدی است که می‌توان با استفاده از آن یک ابزار اپلی را به کنسول و در واقع به کامپیوتر خودروهای پشتیبانی شده متصل کرد. این اتصال را می‌توان از طریق بی‌سیم یا کابل USB انجام داد. پس از برقراری اتصال می توان قابلیت‌های چون مدیریت نقشه‌ها، پیام‌های کوتاه و مدیریت موزیک را در صفحه‌ی نمایش خودرو مشاهده کرد.

از‌این‌رو، در نسخه‌ی بتای iOS 7.1، کلیدی برای فعال و غیرفعال کردن ویژگی Car Display در تنظیمات این سیستم‌عامل تعبیه شده است. همچنین اپل در نسخه‌ی بتای اولیه و ثانویه iOS 7.1 به تعداد خودروهایی که می‌توان از این ویژگی در آن‌ها استفاده کرد، افزود است.

iOSCar

هرچند احتمال دارد انتشار ویژگی iOS in the Car تا سال 2014 به تعویق بیافتد، اما به‌نظر می‌رسد اپل در نظر دارد تا این ویژگی را همراه با iOS 7.1 به بازار عرضه کند.

اپل در نظر دارد تا قابلیت‌های کنترلی خودرو را بیش از پیش با اپلیکیشن نقشه‌ی خود ترکیب سازد. براساس شنیده‌ها اپل در نظر دارد تا در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود از اپلیکیشن جدید نقشه رونمایی کند. همچنین از دیگر ویژگی‌هایی که اپل در نظر دارد تا به iOS in the Car اضافه کند، استفاده از حس‌گرهای حرکتی ابزار‌های اپلی در سیستم داشبورد خودروها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات