در ویندوز فون 8.1 دکمه‌های اصلی به نمایشگر منتقل می‌شوند

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
در ویندوز فون جدید امکان استفاده از دکمه‌های مجازی روی نمایشگر به جای دکمه‌های فیزیکی لمسی وجود خواهد داشت.
تبلیغات

حساب توئیتر evleaks@ یک اسکرین‌شات از رابط کاربری نسخه بعدی سیستم عامل موبایل مایکروسافت را منتشر کرده که نشان می‌دهد در سیستم عامل جدید امکان استفاده از دکمه‌های مجازی همانند آنچه در اندروید وجود دارد، روی نمایشگر به جای دکمه‌های فیزیکی لمسی وجود خواهد داشت.

مایکروسافت هنوز در حال آزمایش به‌روزرسانی ویندوز فون 8.1 است، ولی تصاویر جدیدی که به بیرون درز کرده نشان می‌دهد که این سیستم‌عامل در حال حرکت به سمت انتقال دکمه‌های لمسی به روی صفحه نمایش است. حساب توئیتر evleaks@ جدیدا تصویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد سه دکمه Back ،Windows و Search در ویندوز فون 8.1 به خود نمایشگر منتقل گردیده است.

در تصویر زیر که یک تصویر غیرواقعی است می‌توانید ببینید که احتمالا دکمه‌های لمسی در ویندوز فون 8.1 به چه شکل نمایش داده خواهند شد.

windows-81-onscreen-button

بنا بر شنیده‌ها به نظر می‌رسد که هدف مایکروسافت از حذف دکمه‌های فیزیکی، کاهش هزینه‌های تولید برای سازندگان دستگاه‌های ویندوز فون است. در واقع قرار است که این موضوع به یک مساله انتخابی برای تولیدکنندگان تبدیل شود تا بتوانند محصولات خود را هم با دکمه‌های لمسی فیزیکی خازنی ارائه کنند و هم در صورت صلاحدید خودشان دکمه‌ها را حذف کرده و از قابلیت جدید این سیستم عامل بهره ببرند.

جدای از مساله کاهش هزینه، قابلیت جدید به تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد تا با همان سخت‌افزارها و بدون اعمال تغییرات، یک نسخه ویندوز فون از پرچمداران اندرویدی خود را نیز وارد بازار کنند. مایکروسافت مدت‌ها است که تلاش می‌کند تا تولیدکنندگان را مجاب به ساخت یک نسخه ویندوز فون از محصولات اندرویدی‌شان کند و در همین راستا حتی زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش هزینه گواهی استفاده از ویندوز فون به گوش می‌رسد تا توجه تولیدکنندگان به این پلتفرم بیشتر شود. مایکروسافت بسیار علاقه دارد تا بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات اندرویدی، سامسونگ را برای سرمایه گذاری بیشتر بر این سیستم‌عامل پیشرفته و مدرن مجاب کند.

Partial Windows Phone "Blue" screenshot. pic.twitter.com/LnV9h0MMKL— @evleaks (@evleaks) دسامبر 14, 2013

تصویر منتشر شده اطلاعات کافی درباره قابلیت جدید ویندوز فون ارائه نمی‌کند اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد در کنفرانس BUILD 2014 این موضوع را عمومی کرده و به طور مفصل به آن بپردازد.

همچنین شایعات حاکی از آن هستند که به‌روزرسانی جدید شامل یک مرکز اطلاع‌رسانی پیشرفته، دستیار شخصی با نام Cortana، اعمال بهبودهایی در اسکایپ و برخی تغییرات در رابط کاربری خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات