مایکروسافت برای نبرد با اندروید، سیستم‌عامل‌های ویندوز فون و ویندوز RT را مجانی می‌کند

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت برای نبرد با اندروید قصد دارد تا سیستم‌عامل‌های ویندوز فون و ویندوز RT را بصورت مجانی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا شاید نظر مساعد آن‌ها نسبت به ساخت ابزارهای مبتنی بر این دو پلتفرم، جلب شود. ظاهرا این تصمیم توسط تری میرسون گرفته شده است و به زودی عملیاتی می‌شود.
تبلیغات

یکی از مواردی که تولیدکنندگان ابزارهای موبایل همواره از آن به عنوان نقطه ضعف بزرگ پلتفرم‌های مایکروسافت یاد می‌کنند، لزوم پرداخت هزینه برای گواهی استفاده از آن‌ها است. این در حالی است که سیستم‌عامل جا افتاده‌تر اندروید بصورت مجانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

مایکروسافت در حال حاضر در تلاش است تا به درخواست‌های مشتریان خود جامعه عمل بپوشاند و به عنوان مثال در نسخه بعدی ویندوز با نام رمز Threshold مجددا دکمه استارت با همان ظاهر قدیمی را به ویندوز باز خواهند گرداند.

در حال حاضر پر درآمدترین محصول مایکروسافت، سیستم عامل ویندوز است و بیشترین فروش این سیستم عامل نیز به تولید کنندگان ابزارهای مبتنی بر این ویندوز است. از طرف دیگر نوکیا نزدیک به 80 درصد از سهم بازار تلفن‌های ویندوز فون را تحت کنترل خود دارد و پس از تصاحب این شرکت، درآمد مایکروسافت از بابت فروش گواهی استفاده از ویندوز فون در ابزارهای نوکیا حذف خواهد شد.

به این ترتیب مایکروسافت قصد دارد تا از استراتژی شبیه به گوگل استفاده کند و سیستم عامل خود را بصورت مجانی ارائه نموده و سپس از طریق فروش اپلیکیشن و ارائه سرویس به کاربران ویندوز، کسب درآمد نماید. هرچه بر تعداد کاربران پلتفرم ویندوز افزوده شود، سرویس‌های مایکروسافت مانند Bing نیز محبوب‌تر شده و در نهایت درآمد مایکروسافت نیز از بابت تبلیغات موجود در موتور جستجوی این شرکت بهبود می‌یابد. سرویس‌های دیگر همچون SkyDrive یا Office 365 یا Skype نیز مشتریان بیشتری پیدا خواهند کرد و متقابلا درآمد مایکروسافت نیز بیشتر خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا ارائه مجانی ویندوز فون و ویندوز RT موجب استقبال تولیدکنندگان از پلتفرم‌های ویندوز خواهد شد یا خیر. به هر حال اگر مایکروسافت این اقدام را عملی کند، بدون شک رقابت بین ویندوز و اندروید وارد فاز تازه‌ای خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات