گوگل از کارمندان خود می‌خواهد تا از مک به جای ویندوز یا کروم‌بوک خود استفاده کنند

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در کنفرانس اخیر خود توضیح داد که 43 هزار کامپیوتر مک این شرکت، بدون کمک زیادی از جانب اپل مدیریت می‌شوند. هرچند گوگل خود دارای سیستم عامل Chrome OS است باز هم با این حال انتخاب اول کارمندان این شرکت مک است.
تبلیغات

کارمندان گوگل آزاد هستند تا خودشان یکی از سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس یا کروم را انتخاب کنند اما گوگل به آن‌ها مک را پیشنهاد می‌کند و اگر بخواهند سیستم عامل دیگری را برگزینند بایک توضیح قانع کننده‌ای برای آن داشته باشند.

کلری کاوینس، مهندس رده بالای گوگل در این باره می‌گوید:

زمانی سیستم عامل مک تنها بخش کوچکی از ناوگان گوگل را شامل می‌شد، اما اگر حالا در گوگل شروع به کار کنید و بخواهید پلتفرم دیگری به جز مک را برای کار خود انتخاب کنید، باید دلایل قانع کننده‌ای را ارائه کنید.

البته گوگل برای مدیریت تعداد زیاد کامپیوترهای مک با مشکلات مختلفی دست به گریبان است چرا که ابزارهای فعلی مدیریت شرکت‌های مجهز به کامپیوترهای مک، آنطور که باید و شاید کارآمد نیستند و قادر به کنترل تعداد زیاد کلاینت‌ها نمی‌باشند. از این رو گوگل خود دست به کار شده و ابزارهای مدیریتی مورد نیاز خود را برای سیستم عامل مک تولید کرده است. بنا به این گزارش در حال حاضر 99.5 درصد از کامپیوترهای مک موجود در کمپانی گوگل به نسخه OSX 10.8 بروز شده‌اند.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره گوگل نیز یک راهنمای مهاجرت از آیفون به اندروید را منتشر نموده و ادعا کرده بود افرادی که از آیفون به اندروید مهاجرت می‌کنند، همچون کاربرانی که از ویندوز به مک مهاجرت کرده‌اند، هرگز حاضر به بازگشت به پلتفرم قبلی خود نخواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات