ویژگی‌های تایزن 3.0 در کنفرانس توسعه‌دهندگان آن، منتشر شد

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تایزن نام سیستم عاملی است که این روزها به وفور در اخبار فناوری شنیده می‌شود. سیستم‌عاملی که برای تلفن‌های هوشمند توسعه داده می‌شود و در آستانه‌ی ورود رسمی به بازار است. سامسونگ اولین کنفرانس رسمی تایزان را نیز با حضور توسعه دهندگان و برنامه نویسان برگزار کرد. برای مشاهده‌ی سیر پیشرفت این سیستم‌عامل باید به نظاره نشست، چرا که هنوز راه درازی فراروی تایزن قرار دارد، اما در ادامه لیست ویژگی‌های این سیستم عامل را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

سیستم‌عامل‌تایزن نسخه‌ی 2.2.1 در کنفرانس رسمی معرفی این سیستم‌عامل که توسط سامسونگ برگزار شده بود، به‌عنوان یک سیستم‌عامل آماده برای استفاده در تلفن‌های هوشمند ارائه گردید. همچنین تایزن 3.0 نیز عرضه شد که بر اساس ویژگی‌های معرفی شده که در ادامه بررسی خواهیم کرد، یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای توسعه و استفاده در تلفن‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک به شمار می‌رود.

ویژگی‌های کلیدی:

  • هسته بروزشده
  • پشتیبانی از چندکاربری
  • پشتیبانی از پردازنده‌های ۶۴ بیتی (چیپ‌های ARM و IA، بهینه‌سازی کارکرد و قابلیت استفاده از حافظه‌های رم با ظرفیت بالا)
  • فریم‌ورک رابط کاربری سه‌بعدی (موتور جدید برای رندر کردن تصاویر سه‌بعدی و دو بعدی)
  • Crosswalk، ران‌تایم مخصوص برای اپلیکیشن‌ها بر پایه‌ی HTML5 و Chromium/Blink
Tizen3Int

براساس اخبار شنیده شده، اولین تلفن‌هوشمند با سیستم‌عامل تایزن در بهمن‌ماه سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. هرچند تایزن نسخه‌ی 3.0 دارای برتری‌هایی نسبت به نسخه‌ی قبل از خود است، اما سامسونگ هنوز آماده عرضه‌ی اولین تلفن‌های خود با استفاده از این سیستم عامل نیست. تلفن‌های هوشمند عرضه شده در بهمن ماه از نسخه‌ی 2.2.1 بهره خواهند برد و کمی بعد بسته بروز رسانی به نسخه‌ی 3.0 در برای آن‌ها منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات