تایزن، سیستم‌عاملی برای پشتیبانی از تلفن‌های ارزان قیمت

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ و اینتل دو کمپانی بزرگ در زمینه ی تولید محصولات الکترونیکی هستند که از سیستم‌عامل تایزن پشتیبانی می‌کنند. امید‌ها به مشاهده‌ی یک گوشی‌هوشمند با سیستم‌عامل تایزن در سال جاری بسیار بالا بود، اما زمزه‌هایی از به تعویق افتادن عرضه‌ی تلفن‌های تایزنی به گوشی می‌رسد که گویی به واقعیت نزدیک‌تر هستند، بنابراین به احتمال فراوان سال 2014، تلفن‌های هوشمند تایزنی به بازار عرضه خواهند شد.
تبلیغات

هنوز زمینه‌های مختلفی برای توسعه‌ی تایزن وجود دارد که در نتیجه‌ی آن احتمال عرضه‌ی آن برای انواع سایزهای صفحه‌ی نمایش را ممکن می‌کند. سیستم‌عامل تایزن قابلیت کار با انواع متنوعی از مشخصات سخت‌افزاری و همچنین اندازه‌ها را دارد. وجود 512 مگابایت حافظه‌ی رم در کنار یک صفحه‌ی نمایش WVGA با رزولوشن 800 در 480 و یک گیگابایت حافظه‌ی رام برای استفاده از سیستم‌عامل تایزن کافی است و تلفن‌همراهی که دارای این مشخصات باشد، به‌عنوان یک تلفن قدرتمند در این پلتفرم شناخته می‌شود.

تایزن برای تلفن‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری پایین نیز مناسب است، بطوریکه با 256 مگابایت حافظه‌ی رم، صفحه ی نمایش QVGA با رزولوشن 320 در 240 پیکسل می‌توان از این سیستم‌عامل به‌خوبی استفاده کرد. قابلیت‌های تایزن در استفاده از مشخصات سخت‌افزاری تایزن در راستای سیاست‌های سامسونگ و شرکای آن، منتشر شده است. چراکه بهترین راه برای مبارزه و رقابت با فرمانروایی اندروید، استفاده از ابزار تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت است.

اخبار بدست آمده از این سیستم عامل نشان می‌دهند که سامسونگ بسیاری از سرویس‌های اختصاصی تحت اندروید خود را برای تایزان نیز توسعه داده است تا در زمان ورود این سیستم عامل با کمبود نرم افزارهای ابتدایی روبرو نشود.

در مورد بازار‌های هند، آسیا و همچنین آفریقایی، سیاست در پیش گرفته شده برای تایزن بسیار کارآمد خواهد بود. پشتیبانی از طیف وسیعی از سخت‌افزار توسط تایزن یکی از مهم‌ترین راهکارهای سامسونگ برای کسب سهمی درخور در بازار تلفن‌های هوشمند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات