ویژگی‌های اندروید 4.4 کیت‌کت فاش شد؛ پشتیبانی از گجت‌های پوشیدنی و افزایش قابلیت کار در ابزارهایی با حافظه‌ی کم

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود شایعاتی مبنی بر اینکه اندروید 4.4 امروز عرضه خواهد شد، برخی از جزئیات نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل گوگل طی نامه‌ای که از طرف این کمپانی به تولیدکنندگان سخت‌افزار ارسال شده، فاش شد. در ادامه این ویژگی‌ها را به تفصیل بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

یکی از مهم‌ترین تغییرات رخ داده در اندروید کیت کت، پشتیبانی از ابزار‌هایی با حافظه رم کم است. نسخه‌های اخیر اندروید معمولا با حافظه رم بالای 1 گیگابایت به خوبی کار می‌کردند اما زمانی که حافظه به زیر 512 مگابایت کاهش یابد، ابزار اندرویدی به نرمی کار نمی‌کند. حال ظاهرا گوگل تغییراتی را در اندروید اعمال نموده تا با ابزارهای مجهز به سخت افزار ضعیف نیز به خوبی کار کند.

علاوه بر ابزار‌های که از کمبود حافظه ی رم رنج می‌برند، اندروید کیت‌کت قابلیت استفاده در ابزار‌ها و گجت‌های پوشیدنی را دارا است، که از جمله‌ی آن می‌توان به ساعت‌های هوشمند اشاره کرد که از حافظه‌ی رم کمی بهره می برند. علاوه بر ویژگی‌های فوق‌الذکر، اندروید 4.4 از سه نوع حس‌گر جدید گرانی‌سنج (Geomagnetic)، بردارسنج (Rotation Vector) و قدم‌سنج (Step Counter) پشتیبانی می‌کند که مطمئنا کاربرد خوبی در ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند خواهد داشت. این حس‌گرها قادرند تا مسافت طی شده توسط افراد را براساس تعداد قدم‌ها مشخص کنند. این ویژگی در نشان‌دادن نقشه‌ی محل‌های مسقف بسیار کاربردی خواهد بود.

اندروید کیت‌کت همچنین به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها این قابلیت را خواهد داد تا با توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی برای جایگزینی کارت‌های اعتباری توسعه دهند و از طریق آن پرداخت‌هایی که از طریق ابزار‌های قابل حمل انجام می‌شود، تسهیل گردد. همچنین می‌توان از این قابلیت برای کسب مجور ورود به اماکن حفاظت شده استفاده کرد که قبلا این کار توسط کارت‌های هوشمند انجام می‌شد. با استفاده از این ویژگی، توسعه‌دهندگان نیاز به کسب مجوز از اپراتورها در برخی شرایط خاص را ندارند چراکه می‌توان با استفاده از ایجاد ارتباط سریع‌تر از طریق NFC، اطلاعات پرداخت را با سرعت بیشتری ردوبدل کرده یا مجوز ورود به اماکن محافظت شده را در کسری از ثانیه دریافت کرد. همچنین نسخه‌ی جدید اندروید این قابلیت را نیز دارد تا ابزار‌های بیشتری را از طریق بلوتوث کنترل نماید.

با توجه به اینکه HTC و سامسونگ امکان استفاده از گوشی به‌عنوان ریموت کنترل تلویزیون را در گوشی‌های خود گنجانده‌اند، اما توسعه‌دهندگان مجبور بودند تا برای هریک از این گوشی‌ها اپلیکیشن‌های متفاوتی را توسعه دهند، چراکه ساختار این ویژگی‌ها در محصولات سامسونگ و اچ‌تی‌سی و دیگر شرکت‌ها متفاوت است. اما این مشکل در اندروید 4.4 حل شده، چراکه این قابلیت بصورت استاندارد در اندروید کیت‌کت گنجانده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات