مایکروسافت بسته بروز رسانی GDR3 را با پشتیبانی از رزولوشن 1080p و سخت افزار سریع‌تر معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از ماه‌ها شایعه، بالاخره مایکروسافت بصورت رسمی سومین بسته بروز رسانی سیستم عامل ویندوز فون 8 را با نام GDR3 معرفی کرد. در این نسخه امکاناتی جدیدی به سیستم عامل اضافه شده و پیشتیبانی از سخت افزار قوی‌تر نیز میسر شده است.
تبلیغات

همانطور که پیش تر نیز شایعه شده بود در بسته بروز رسانی GDR3 پشتیبانی از صفحه نمایش‌های 1080p اضافه شده و از این رو انتظار می‌رود به زودی شاهد معرفی تلفن‌های 5 و 6 اینچ مبتنی بر این سیستم عامل باشیم.

در رابط کاربری نسخه جدید ویندوز فون، امکان اضافه کردن کاشی‌های زنده بیشتر در صفحه اصلی استارت نیز میسر شده است تا از فضای ایجاد شده به دلیل افزایش رزولوشن صفحه نمایش، نهایت استفاده برده شود.

مورد با اهمیت دیگر در GDR3 پشتیبانی از پردازنده‌های چند هسته‌ای است. این موضوع باعث می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند از پردازنده‌های قدرتمندی همچون Snapdragon 800 در محصولات خود بهره برده و در نهایت تلفن‌های قوی‌تری را وارد بازار کنند.

در GDR3 امکانات نرم افزاری جدیدی از جمله حالت Driving Mode اضافه شده که کاربر با فعال کردن آن می‌تواند با منوها و دکمه‌ها بزرگ‌تر و ساده‌تری روبر شود تا کار کردن با موبایل در حالت رانندگی، آسان‌تر شود.

gdr3-wp8-2

در GDR3 شما قادر خواهید بود تا تغییر وضعیت بین حالت افقی و عمودی تصویر را قفل کنید! امکانی که تا به امروز در ویندوز فون وجود نداشته است.

از دیگر امکانات اضافه شده به بسته GDR3 می‌توان به اشتراگ گذاری اینترنت از طریق بلوتوث، تغییر آهنک هشدار مربوط به پیامک جدید، دسترسی به شبکه وای-فای در پیکربندی اولیه تلفن، گزینه مربوط به بستن اپلیکیشن‌ها در لیست نرم افزارهای در حال اجرا و مدیریت بهتر فضای ذخیره سازی اشاره کرد. مایکروسافت ادعا می‌کند که صدها بهبود نرم افزاری که موجب افزایش بازده و سرعت سیستم عامل ‌می‌شود را نیز در GDR3 اعمال نموده است.

انتظار می‌رود نوکیا در مراسم 30 مهرماه خود از فبلت 1520 با صفحه نمایش 6 اینچ و همچنین بسته بروز رسانی GDR3 ویندوز فون 8 رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات