حذف کلید فیزیکی Back و پشتیبانی از صفحات نمایش 10 اینچ و بزرگ‌تر در ویندوز فون 8.1

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی و آماده کردن مقدمات برای حذف کلید Back ویندوز فون در به‌روزرسانی آن به نسخه‌ی 8.1 است. یکی از اشخاص آگاه در این مورد ادعا کرده است که مایکروسافت در حال حذف نیاز به استفاده از این کلید در ویندوز فون 8.1 است که احتمالا در ابتدای سال آینده‌ی میلادی یعنی در حدود دی‌ماه عرضه خواهد شد.
تبلیغات

کلید Back غالبا برای بازگشت به صفحه‌ی Home استفاده می‌شود، اما مایکروسافت در حال تعبیه ویژگی‌ها و کاربرد کلید back در کلید استارت است و در این راستا استفاده از این کلید را برای انتقال به صفحه‌ی Home و انتخاب اپلیکیشن‌های دیگر، پیشنهاد می‌دهد.

کاربران ویندوز فون از این کلید برای دسترسی به خاصیت چند وظیفه‌گی نیز در ویندوز استفاده می‌کردند، از این‌رو هنوز اطلاع دقیقی از نحوه‌ی دسترسی به این خاصیت در صورت حذف کلید back در ویندوز فون 8.1 نداریم. بر اساس اخبار شنیده شده، خاصیت چندوظیفه‌گی در ویندوز فون 8.1 شامل بهبود‌هایی برای پروسس‌های در حال اجرا و اعلانیه‌ها خواهد بود. با توجه به عدم وجود مرکز اعلانیه‌ها در ویندوز فون، احتمال می‌رود مایکروسافت با دریافت بازخوردها، امکانات جدیدی را برای این بخش در ویندوز فون 8.1 در نظر بگیرد.

از دیگر امکانات اضافه شده به ویندوزفون 8.1 می‌توان به قابلیت پشتیبانی از صفحات نمایش 10 اینچ در آن نام‌برد. در حال حاضر مایکروسافت در حال آماده‌سازی بسته‌ی به‌روزرسانی GDR3 برای ویندوز فون است که قابلیت استفاده از صفحات نمایش 5 و 6 اینچ در آن گنجانده شده است. در همین راستا، احتمال می‌رود مایکرسافت در ویندوز فون 8.1، قابلیت استفاده از صفحات نمایش 7 و 10 اینچ را نیز پشتیبانی نماید. در حال حاضر می‌توان از ویندوز 8 و RT برای ابزار‌هایی با صفحات نمایش 7 و 10 اینچ استفاده کرد، اما مایکروسافت می‌خواهد با تعبیه این ویژگی در ویندوز فون خود، سازندگان سخت‌افزار را تشویق به استفاده از هردو پلتفرم در ابزارهای خود نماید.

همچنین برخی از کارشناسان، خبر از آماده‌سازی یک بستر جدید برای فایل‌های اجرایی اپلیکیشن‌ها می‌دهند و هدف از آن را ایجاد فایل‌های اجرایی واحدی برای نصب در ویندوز فون و ویندوز RT عنوان می‌کنند. قبلا نیز Terry Myerson، یکی از متخصصان ویندوز، خبر از ادغام دو پلتفرم ویندوز فون و ویندوز RT داده بود. بر اساس برنامه‌ی مایکروسافت، این کمپانی در نظر دارد تا ویندوز فون 8.1 را در بهار سال آینده‌ برای دستگاه‌های موجود در قالب بسته‌ی بروزرسانی GDR به بازار عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات