انتشار تصاویری از محیط سیستم‌عامل جدید HTC برای بازار چین

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باوجود شایعاتی که به امکان تصاحب HTC توسط یک غول دیگر دنیای فناوری، اشاره دارند، درست شبیه اتفاقی که برای نوکیا و مایکروسافت رخ داد، اما این شرکت تایوانی همچنان به روند کاری خود ادامه می‌دهد و گزارش شده که قصد دارد سیستم عامل اختصاصی خود را طراحی کند. آیا این شرکت قادر است همچون گذشته دوباره قدم در جاده‌ی موفقیت بگذارد؟
تبلیغات

می‌توان امیدوار بود که این کمپانی با تحلیل گزینه‌های پیش‌رو، بهترین تصمیمات ممکن را در این راستا اتخاذ نماید. شاید بتوان تصمیم این شرکت برای عرضه‌ی یک سیستم‌عامل مخصوص برای بازار در حال رشد چین را در این جهت قلمداد کرد. لازم به ذکر است که سیستم‌عامل مذکور بر اساس اندروید توسعه داده خواهد شد. همچنین از نظر برخی کارشناسان، شاید این سیاست دارای ریسک بالایی باشد.

شاید تصویر مذکور مربوط به رابط کاربری تغییر یافته‌ی Sense 5.5 باشد، اما با توجه به اینکه HTC تغییرات فراوانی را در نسخه‌ی 5.0 این رابط کاربری ایجاد کرد، نمی‌توان تغییرات مشاهده شده در تصاویر را حاصل یک بهینه‌سازی جزئی دانست. هرچند شاید گذر زمان و عرضه‌ی این نسخه، خلاف این امر را ثابت کند. مطمئنا بازار هدف و اولین محل عرضه ی این نسخه، چین در نظر گرفته شده است. چنانکه تصاویر نیز شاهدی بر این مدعاست. رابط کاربری جدید را می‌توان ترکیبی از Sense 5.0 و کاشی‌های آشنای ویندوز دانست.

مطمئنا باید انجام این تغییرات را به فال نیک گرفت، چرا که شاید مهاجرت از سنت‌های گذشته، این کمپانی بزرگ را از بحران‌های موجود خارج کند. شاید بتوان BlackBerry را بزرگ‌ترین قربانی این طرز فکر نامید. چراکه این شرکت با پافشاری بر ادامه‌ی مسیر خود و عدم انجام تغییرات در روند ساخت محصولات، خود را به حاشیه بازار کشاند. هم‌اکنون نیز این شرکت توانایی ساخت محصولاتی هم‌سطح با تولیدات دیگر غول‌های حاضر در بازار را ندارد.

در روزهایی که قدرت‌های بزرگ بازار گوشی‌های همراه، یکی‌یکی در حال تضعیف و از بین رفتن هستند، شاید این سیاست، یعنی سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سیستم عامل اختصاصی برای بازار چین، بتواند HTC را از گرداب بحران خارج نماید. راهی که شاید نوکیا نیز می‌توانست با در پیش گرفتن آن، موقعیت مناسب‌تری داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات