با CyanogendMod 10.2 ابزار اندرویدی خود را به نسخه 4.3 بروز کنید

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
سیانوژن یکی از قوی‌ترین تیم‌های توسعه دهنده اندروید است، که سیستم عامل گوگل را به مراتب سریعتر از تولیدکنندگان ابزارهای تحت این سیستم عامل توسعه می‌دهد. نسخه جدید سیانوژن با نام CyanogendMod 10.2 براساس اندروید 4.3 منتشر شده که امکان استفاده از این نسخه از اندروید را برروی تعداد زیادی از ابزارهای اندوریدی میسر می‌کند.
تبلیغات

همواره یکی از دغدغه‌ها و شکایت‌های کاربران اندرویدی، بروز رسانی دیر هنگام به نسخه جدید اندروید بوده است. اما گروه سیانوژن همواره در این زمینه پیشتاز بوده است و نسخه خاص خود را بر پلیع نسخه‌های جدید اندروید آماده کرده است. CyanogendMod 10.2 که هنوز به حالت پایدار نرسیده اما قابل استفاده است، در واقع اندروید 4.3 را به صورت غیر رسمی برروی ابزار شما نصب می‌کند.

این نسخه از سیانوژن از ابزارهای بسیاری از جمله، Xperia Tablet Z، Xperia Z، گلکسی اس 4، گلکسی اس 2، گلکسی اس 3، گلکسی نوت و HTC One قابل نصب است. برای مشاهده لیست کامل ابزارهای قابل پشتیبانی به وب سایت get.cm مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که با نصب سیانوژن رابط کاربری و نرم افزارهای اختصاصی تولیدکنندگان از بین خواهد رفت. پس بهتر است، پیش از نصب هر گونه رام ثانویه ابتدا از رام فعلی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر به هر دلیلی از رام سیانوژن خوشتان نیامد بتوانید رام قبلی خود را باز گردانید.

ROM چیست؟ 

تمامی فایل‌های مورد نیاز جهت راه اندازی یک دستگاه اندرویدی در یک بسته گنجانده می‌شوند این بسته که ROM نام دارد. ROM در واقع سفت افزار (Firmware) دستگاه است که  از طریق روش‌های مختلف بر روی ابزارهای سازگار قابل نصب است. به لطف قابلیت متن باز (Open-Source) بودن سیستم‌عامل اندروید، برخی از برنامه‌نویسان امکاناتی را به رام‌ها اضافه و یا کم می‌کنند تا عملکرد گوشی را بهبود بخشیده و یا مشکلات فعلی آن را مرتفع کنند. پس رام می‌تواند شامل سیستم‌عامل اندروید و برنامه‌های جانبی و تنظیمات سفارشی شده باشد.

از آنجایی که CyanogendMod 10.2 هنوز به حالت پایدار نرسیده است، دارای مشکلات نرم افزاری کوچکی است که از طریق ارائه بسته‌های شبانه (هر شب یک بروز رسانی منتشر می‌شود) این مشکلات رفع خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات