ویژگی‌های جدید اندروید 4.3: اپلیکیشن‌های ثالث برای پاسخ‌دهی پیامکی به تماس‌ها و قابلیت «Notification Listener»

پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
خواندیم که گوگل, اندروید ۴.۳ را معرفی کرد و با برخی از ویژگی‌های ریز و درشت آن آشنا شدیم. حالا در این مطلب به دو مورد دیگر می‌پردازیم که شاید تاکنون قدری ناآشنا مانده باشند.
تبلیغات

گاهی آن قدر سرتان شلوغ است که نمی‌توانید (یا نمی‌خواهید) مستقیما پاسخگوی تماس‌های دریافتی باشید. از نسخه‌ی ۴ به بعد قابلیتی به اندروید اضافه شد که به کاربر امکان می‌داد ضمن عدم پاسخ‌گویی به تماس، آن را با یک پیام کوتاه پاسخ دهد تا مثلا در زمان مناسب با شخص مورد نظر تماس بگیرد.

البته این امکان تا قبل از نسخه‌ی ۴.۳ تنها محدود به اپلیکیشن خود سیستم عامل و اندک پیام‌های پیش‌فرض آن می‌شد، اما از این پس امکان ارسال پیام دلخواه و استفــاده از اپلیکیشن‌های ثالث نیز فراهم شده است. مثلا می‌توانید به جای پیام پیش‌فرض «بعدا با شما تماس می‌گیرم» از عبارت «فعـلا در حال رانندگی هستم، در اولین فرصت با شما تماس خواهم گرفت» استفاده کنید.

Notification Listener

اپلیکیشن‌های گوناگونی هستند که از استفاده از پیام‌های سیستمی یا سایر برنامه‌ها را مانیتور کرده و توسط آن‌ها داده‌های خود را بروز کرده یا برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌دهند.

به کمک این ویژگی جدید، فرایند ذکر شده در بالا با سهولت و سرعت بالاتری صورت می‌پذیرد و خود اطلاع‌رسانی‌ها نیز می‌توانند در قالب روش‌هایی چون چشمک زدن چراغ‌های LED، آلارم‎‌های مخصوص یا ویبره خاص خودشان کاربران را مطلع کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات