اندروید 4.3 رسما معرفی شد؛ بروز رسانی دستگاه‌های نکسوس به این نسخه جدید، از امروز آغاز می‌شود

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل، امروز رسما از نسخه 4.3 اندروید تحت نام «آبنبات پاستیلی» پرده برداشت. این نسخه جدید از اندروید، همزمان با مدل جدید از تبلت محبوب نکسوس 7 معرفی شد. اندروید 4.3 دارای ویژگی‌هایی بدیع و تازه است که طرفداران این سیستم عامل را خوشنود خواهد ساخت.
تبلیغات

نسخه جدید اندروید امروز معرفی شد و گوگل به بررسی برخی از ویژگی‌های جدید آن پرداخت. برای شروع، به بخش تنظیمات چندکاربره جدید این سیستم عامل اشاره شد و «هوگو بارا» به تشریح آن پرداخت.

در این بخش، می‌توان چندین مدل از تنظیمات کاربری گوناگون را تعریف کرد. برای مثال می‌توان برای افراد کوچکتر خانواده سطح دسترسی تعریف کرد تا آنها نتوانند به منابع و اپلیکیشن‌هایی که مناسب آن‌ها نیستند دسترسی داشته باشند. بارا برای فهماندن این موضوع به تماشاگران، برای پسر کوچک خود یک پروفایل کاربری ویژه ایجاد کرد تا فرزندش نتواند بازی‌هایی که مناسب وی نیستند را انجام داده و همچنین به خرید اپلیکیشن‌هایی که در بازه سنی وی نیست بپردازد.

ویژگی دیگر اندروید 4.3، پشتیبانی از Bluetooth Smart است، این ویژگی جدید، همان بلوتوث کم مصرف است که پیشتر پیش‌بینی می‌شد در این نسخه از اندروید حضور داشته باشد. ویژگی دیگر این نسخه، پشتیبانی از OpenGL ES 3.0 است که بنا به گفته بارا، یک فرصت ویژه و استثنایی را در اختیار توسعه دهندگان بازی قرار می‌دهد.

بازتاب، سایه‌های طبیعی و بسیاری دیگر از ویژگی‌های مد نظر کاربران اندروید، با بهره جستن از OpenGL ES 3.0 فراهم گردیده است.

گوگل با ارائه یک پیش‌نمایش، اکثر قابلیت‌های گرافیکی آبنبات پاستیلی را به نمایش گذاشت.

در انتها نیز توانایی اندروید 4.3 در استفاده از قدرت پردازشی پردازنده‌های چند هسته‌ای، که امروزه در اکثر دستگاه‌های اندرویدی وجود دارند، بررسی شد و گوگل اذعان کرد که در این نسخه از این سیستم عامل محبوب، سعی شده تا از قدرت پردازشی پردازنده، نهایت استفاده، صورت پذیرد.

نظر ما در مورد اندروید 4.3 یا همان آبنبات پاستیلی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات