تعداد اپلیکشن‌های فروشگاه ویندوز از مرز 50 هزار گذشت

یک‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تعداد اپلکیشن‌های سازگار با ویندوز RT و رابط کاربری لمسی ویندوز 8 از مرز 50 هزار عنوان گذشت. در زمان معرفی ویندوز 8 و ورود تبلت سرفیس به بازار، رشد تولید نرم افزارهای مبتنی بر رابط مدرن و لمسی ویندوز 8 بسیار سریع بود اما طی ماه‌های اخیر این رشد به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است با این حال به نظر می‌رسید که فروشگاه ویندوز طی هفته‌های اخیر خوب عمل کرده و توانسته بیش از 50 هزار اپلکیشن را در دل خود جای دهد. اما کیفیت اپلکیشن‌های ویندوزی در چه سطحی است؟
تبلیغات

در تازه‌ترین گزارش غیر رسمی از MetroStore Scanner که در زمینه ثبت تعداد اپلکیشن‌های ویندوز 8 فعالیت می‌کند، تعداد اپلکیشن‌های تحت ویندوز 8 و ویندوز RT از 50 هزار عنوان گذشته است. عدد دقیقی که این وب سایت اعلام نموده 50,304 می‌باشد اما مایکروسافت هیچ وقت آمار رسمی تعداد اپلیکیشن‌های تحت ویندوز 8 را اعلام ننموده است.

پیش از اینکه رکورد تازه فروشگاه ویندوز را جشن بگیرید باید این نکته را در نظر داشته باشید که هنوز اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه از نظر کیفی در سطح مناسبی قرار ندارند و متاسفانه ویندوز RT فاقد بسیاری از اپلیکیشن‌های ضروری است که برای سیستم‌های iOS و اندروید عرضه شده‌اند.

یکی از دلایل افزایش تعداد اپلکیشن‌های تحت ویندوز 8 در ماه گذشته مربوط به کمپانی Ranyant System می‌شود، این کمپانی ایرلندی طی هفته‌های اخیر بیش 400 اپلیکیشن را از طریق فروشگاه ویندوز ارائه نموده که هر کدام رویدادهای یک تیم فوتبال را پوشش می‌دهند!

به هر حال تا زمانی که فروش ابزارهای مبتنی بر ویندوز 8 مخصوصا تبلت‌های و لپ‌تاپ‌های لمسی ویندوزی افزایش نیابد، تولیدگنندگان نیز دلیلی نسبت به تولید اپلکیشن برای پلتفرم ویندوز نخواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات