سامسونگ بالاخره سیستم‌عامل بادا را با تایزن در هم آمیخت

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ امروز در کنگره جهانی موبایل رسما اعلام کرد که سیستم عامل بادا را از بین خواهد برد و امکانات آن را به تایزن اضافه خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ پیش از این اعلام نموده بود که امسال چند ابزار مبتنی بر سیستم عامل تایزن را وارد بازار خواهد کرد. تایزن طوری طراحی شده که امکان اجرای اپلیکیشن‌های تحت بادا را داشته باشد اما امکان بروز رسانی ابزارهای بادا به تایزن وجود ندارد. پس اگر یکی از گوشی ارزان قیمت سامسونگ با سیستم‌عامل بادا را تهیه کرده‌اید و چشم به بروز رسانی ابزار خود به یک سیستم عامل بهتر بسته‌اید، مایوس خواهید شد.

سامسونگ در بیانیه خود اعلام کرده که بادا به اندازی کافی خوب نبوده تا نیازهای تلفن‌های هوشمند مدرن امروزی را پوشش دهد و به همین دلیل آن‌ها به سمت توسعه تایزن متمایل شوند.

سامسونگ، پس از اقدام گوگل نسبت به تصاحب موتورولا، احساس خطر بیشتری کرد و به فکر یک جایگزین برای اندروید افتاد، جایگزینی که اگر ارتباط بین این شرکت کره‌ای با غول جستجوی اینترنتی دنیا به تنگنا کشیده شد، بتواند مشگل گشا باشد. از طرفی شایعات پیرامون معرفی محصول مشترک موتورولا و گوگل با نام ایکس-فون روز به روز داغ‌تر می‌شود و نگرانی‌های شرکای سخت افزاری اندروید را افزایش می‌دهد.

حال باید منتظر ماند و دید آینده اندروید و ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل گوگل به کجا کشیده خواهد شد و آیا سامسونگ در آینده تایزن را جایگزین اندروید خواهد کرد یا خیر.

اخبار و مقالات مربوط به کنگره جهانی موبایل (MWC 2013) را می‌توانید در این صفحه مشاهده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات