ویندوز بلو با هسته سریع‌تر و بهبودهای اساسی در جستجو عرضه می‌شود

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در تلاش است تا نسخه پیش‌نمایش عمومی از ویندوز بلو را هرچه سریع‌تر آماده انتشار کند. منابع نزدیک به مایکروسافت از برنامه سریع این شرکت نسبت به عرضه ویندوز بلو در تابستان امسال خبر داده‌اند تا مدت زمان چرخه توسعه ویندوز کاهش یابد. مایکروسافت مرحله مهمی از روند ساخت ویندوز بلو را پشت سر گذاشته و حالا قصد دارد هرچه سریع‌تر امکان آزمایش آن توسط مردم عادی را فراهم کند.
تبلیغات

براساس گزارش Win8China نسخه پیش‌نمایش ویندوز بلو طی دو یا سه ماه آینده منتشر خواهد شد تا بازخورد کاربران از این سیستم‌عامل گردآوری شده و برای نسخه نهایی بکار گرفته شوند. همچنین اطلاعاتی بدست آمده که نشان می‌دهند مایکروسافت برای ویندوز بلو تنها یک نسخه پیش‌نمایش ارائه خواهد کرد و پس از آن نسخه نهایی را عرضه می‌کند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در ویندوز بلو نسبت به ویندوز 8 مربوط به قابلیت جستجو است. مایکروسافت یک تیم بزرگ را برای ارتقاء سطح جستجو در این سیستم‌عامل بکار گرفته و آن‌ها در حال بررسی سناریوهای متفاوت برای بهبود جستجو هستند. به‌عنوان مثال قابلیت جستجو برای یک فیلم سینمایی و دسترسی سریع به انواع مختلف محتوا جزو سناریوهای جستجو در ویندوز بلو هستند. در ویندوز 8 کاربر می‌تواند ازطریق سیستم جستجو در بین نرم افزارهای مختلف جستجو کند اما برای این کار باید نرم افزار مربوطه را انتخاب کند، در بلو، سیستم جستجو گسترش یافته و جستجوی بین نرم افزارهای مختلف ساده‌تر شده است.

مایکروسافت همچنین در راستای بهبود هسته NT و افزایش سرعت سیستم‌عامل نیز گام های مؤثر برداشته و به نظر می‌رسد در ویندوز بلو بازهم سرعت بوت سیستم عامل افزایش و مصرف انرژی را در آن کاهش یافته است.

انتظار می‌رود ویندوز بلو برای کاربران فعلی ویندوز 8 در تابستان امسال عرضه شود و در آن از صفحه‌نمایش 7 و 8 اینچ تبلت‌ها پشتیبانی گردد و اینترنت کاوش 11 نیز به همراه آن معرفی شود. مایکروسافت همچنین در حال آماده‌سازی نسخه بلو برای ویندوز فون نیز است و هدف اصلی آن یکپارچگی بیشتر بین ویندوز و ویندوز فون خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات