قیمت ویندوز 8 از اول فوریه به 200 دلار افزایش می‌یابد

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در زمان انتشار ویندوز 8 آن را با قیمت بسیار جذاب 39.99 دلار برای کاربران ویندوز 7، ویستا و Xp عرضه کرد و اعلام کرد که این قیمت‌ها تنها تا ابتدای فوریه ادامه خواهند داشت. یعنی از حدود 12 روز دیگر قیمت ویندوز 8 برای کاربرانی که قصد دارند از نسخه قبلی ارتقاء دهند به 119.99 دلار خواهد رسید و افرادی که پیش از این بابت خرید نسخه‌های قبلی ویندوز هزینه نکرده‌اند برای خرید ویندوز 8 باید 199.99 دلار پرداخت کنند.
تبلیغات

از اول فوریه 2013 قیمت ویندوز 8 برای افرادی که قصد بروز رسانی از نسخه‌های قبلی ویندوز را دارند به 119.99 دلار و برای افرادی که برای اولین بار قصد خرید Windows 8 Pro را دارند به 199.99 دلار افزایش می‌یابد.

هرچند هنوز آمار دقیقی از تعداد کامپیوترهایی که در حال حاضر مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 8 شده‌اند، وجود ندارد اما مایکروسافت خبر داده که 40 میلیون گواهی استفاده از این سیستم‌عامل را به فروش رسانده است. البته این تعداد شامل گواهی‌های به فروش رفته به تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر ویندوز که بسیاری از آن‌ها هنوز به دست مصرف‌کننده نهایی نرسیده‌اند، نیز می‌شود. اما در این بین آمارهای غیررسمی از فروش نه چندان خوب ویندوز 8 خبر داده‌اند و تحلیل گران بازار، استقبال مردم از این سیستم‌عامل را ضعیف دانسته‌اند.

در قیمت گذاری جدید مایکروسافت امکان بروز رسانی از نسخه Basic به Pro نیز در نظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال اگر شما یک کامپیوتر با ویندوز 8 نسخه Basic تهیه کنید می‌توانید با پرداخت 99.99 دلار آن را به نسخه Pro ارتقاء دهید. کاربران ویندوز 8 نسخه Pro نیز می‌توانند با پرداخت 9.99 دلار آن را به نسخه Windows Media Center ارتقاء دهند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که ویندوز 8 برای تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر این سیستم‌عامل با قیمتی در حدود 100 تا 165 دلار ارائه خواهد شد. یعنی اگر یک لپ تاپ با سیستم‌عامل ویندوز 8 تهیه کنید احتمالاً نزدیک به 100 دلار از قیمت آن را بابت ویندوز 8 پرداخت کرده‌اید.

پس اگر قصد خرید نسخه اصلی ویندوز 8 را دارید تنها 12 روز فرصت باقی مانده است، در غیر اینصورت باید هزینه‌ به مراتب بیشتری را پرداخت کنید. اگر هم نسخه کرک شده را ترجیح می‌دهید، این خبر را به‌طور کامل فراموش کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات