ایلان ماسک قابلیت جنجالی ویندوز ۱۱ را با سریال Black Mirror مقایسه کرد

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ایلان ماسک
ایلان ماسک قابلیت جدید و جنجالی ویندوز ۱۱ را با سریال Black Mirror مقایسه کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت با معرفی نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ تعداد زیادی قابلیت مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی کرد که بسیاری از آن‌ها برای اجرا شدن به واحد پردازش عصبی (NPU) روی دستگاه احتیاج دارند. یکی از این قابلیت‌ها که بسیار جنجالی شده است ریکال (Recall) نام دارد.

ریکال به‌صورت دوره‌ای از صفحه‌نمایش اسکرین‌شات می‌گیرد تا از آن‌ها برای نمایش نتایج جست‌وجوی مرتبط استفاده شود. بسیاری از کاربران زمانی‌که متوجه شدند سیستم آن‌ها از تمام فعالیت‌هایشان اسکرین‌شات می‌گیرد و آن‌ها را برای نتایج جست‌وجو پردازش می‌کند، بسیار نگران شدند.

ایلان ماسک با انتشار پستی در ایکس قابلیت ریکال را به سریال Black Mirror تشبیه کرده است و می‌گوید قطعاً این ویژگی را غیرفعال خواهد کرد. این صحبت ایلان ماسک به‌سرعت با واکنش هم‌سوی کاربران مواجه شد.

عده‌ای معتقدند قابلیت ریکال یک «جاسوس‌افزار تمام عیار» است و عده‌ای دیگر می‌گویند قصد دارند به سیستم‌عامل لینوکس مهاجرت کنند.

مایکروسافت برای شفاف‌سازی درزمینه‌ی حریم خصوصی کاربران در استفاده از قابلیت ریکال، تأکید می‌کند که تمامی کاربران کنترل کاملی بر داده‌های ریکال در دستگاه‌های سرفیس خود خواهند داشت. ردموندی‌ها اشاره می‌کند که داده‌های ریکال فقط در حافظه‌ی دستگاه کاربر ذخیره و پردازش می‌شود و مایکروسافت این داده‌ها را به محلی دیگر ارسال نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات