«پاک‌کن وب» ویژگی جنجالی iOS 18 برای حذف تبلیغات از وب‌سایت‌ها خواهد بود

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس
طبق گزارشی جدید، اپل قصد دارد دو قابلیت جدید را با استفاده از هوش مصنوعی در iOS 18 بگنجاند.
تبلیغات

طبق گزارشی جدید، اپل قصد دارد تغییرات زیادی را در iOS 18 و macOS 15 روی سافاری اعمال کند. این تغییرات شامل ابزار هوش مصنوعی به نام «جست‌و‌جوی هوشمند» با قابلیت خلاصه‌سازی متن، ویژگی «پاک‌کن وب» و... خواهد بود.

به‌گفته‌ی وب‌سایت اپل اینسایدر، اپل در حال طراحی منو کنترل جدید برای نوار آدرس سافاری است که «ابزارهای کنترل صفحه‌ی قدیمی و جدید» را در مکانی مرکزی تجمیع می‌کند. یکی از این ابزارهای جدید، ظاهراً «جست‌و‌جوی هوشمند» نام دارد.

جست‌و‌جوی هوشمند که به‌صورت پیش‌فرض در نسخه‌های آزمایشی سافاری فعال نیست، می‌تواند از منو جدید در نوار آدرس فعال شود. با فعال‌کردن این ابزار، موضوعات و عبارات کلیدی موجود در یک صفحه‌ی وب شناسایی می‌شوند و خلاصه‌ای از صفحه در‌دسترس قرار می‌گیرد.

سافاری در iOS 18 و macOS 15 شامل قابلیتی به نام «پاک‌کن وب» خواهد بود. به‌گفته‌ی اپل اینسایدر، این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا بخش‌های خاصی از صفحات وب را حذف یا پاک کنند.

با استفاده از ویژگی پاک‌کن وب، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که عناصر خاصی مانند تبلیغات و تصاویر را از صفحه‌ی وب حذف کنند. این قابلیتی است که از قبل برخی از مسدودکننده‌های تبلیغات ارائه می‌کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد اپل در حال کار روی راه‌حل اختصاصی خود برای iOS 18 و macOS 15 است.

ظاهراً هر تغییری که در صفحه‌ی وب ایجاد کنید، با هر بار بازدید مجدد از آن صفحه اعمال خواهد شد. این یعنی سافاری حتی پس از بسته‌شدن تب یا پنجره اصلی، تغییرات را به‌خاطر می‌سپارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات