خالق تسک منیجر ویندوز، ۳۰ سال پیش تا مرز اخراج‌ شدن رفته بود

یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
مطالعه 1 دقیقه
لپ تاپ ویندوزی روی میز درحال نمایش نماد فایل زیپ
حدود ۳۰ سال قبل نزدیک بود سازنده‌ی تسک منیجر ویندوز به‌دلیل کار روی پشتیبانی از فایل‌های زیپ، از مایکروسافت اخراج شود.
تبلیغات

پشتیبانی از فایل‌های زیپ درحال‌حاضر یکی از ویژگی‌های عادی ویندوز و سایر سیستم‌های عامل به‌شمار می‌رود، اما شرایط همیشه به‌ همین شکل نبوده است.

مدت‌ها قبل، مهندسی به نام دیو پلامر در مایکروسافت، VisualZIP را برای فعال‌سازی قابلیت‌های استاندارد زیپ توسعه داد. این اقدام، دیو را تا مرز اخراج پیش‌ برد؛ زیرا با سیاست‌های داخلی مایکروسافت مطابقت نداشت و دیو نیز از سیاست‌ها بی‌خبر بود. با وجود این، پروژه‌ی مذکور نهایتاً به زیربنای پشتیبانی از زیپ در ویندوز امروزی تبدیل شد.

با اینکه ماجرای دیو پلامر از مدتی‌ها قبل در دنیای فناوری مطرح بوده است، اما این مهندس چند روز قبل با انتشار ویدیویی در یوتیوب، ماجرای پرفراز و نشیب VisualZIP را توضیح داد.

قرارداد کاری و توافقات شفاهی به دیو پلامر اجازه می‌داد علاوه‌بر کار در مایکروسافت، روی نرم‌افزارهای جانبی هم کار کند و آن‌ها را به فروش برساند، اما پروژه‌ی VisualZIP باعث شد یکی از کارمندان مایکروسافت، به‌دلیل حسادت، فعالیت دیو روی VisualZIP را به منابع انسانی گزارش دهد، با این امید که دیو اخراج شود.

با توجه‌ به نقش حیاتی دیو در مایکروسافت، خبر اخراج او تا حتی برای برخی مدیران ارشد، نگرانی و اضطراب شدیدی ایجاد کرد؛ زیرا او توسعه‌‌دهنده‌ی تسک منیجر ویندوز NT 4.0 بود. ایمیلی سریع به معاون مدیرعامل وقت، خیال دیو را از اخراج احتمالی راحت کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات