ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
منوی فضای ذخیره‌سازی در تنظیمات گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو
گوگل در حال توسعه‌ی قابلیت جدیدی برای سیستم‌عامل اندروید است که نمونه‌ی آن در iOS دیده نمی‌شود.
تبلیغات

به‌گزارش Android Authority، تغییری در پروژه‌ی متن‌باز اندروید دیده شده است که احتمالاً در نهایت به توسعه‌ی API جدیدی برای نمایش درصد سلامت فضای ذخیره‌سازی منجر می‌شود. این ویژگی، سلامت تراشه‌ی فضای ذخیره‌سازی را بر اساس شاخص‌های UFS به‌صورت درصد نشان می‌دهد.

ویژگی مورد بحث هنوز بخشی از سیستم‌عامل اندروید نیست، اما در بتای اول اندروید ۱۵ دیده شده است که نشان می‌دهد گوگل در مسیر توسعه قرار دارد.

API جدید اندروید مربوط به اضافه کردن ویژگی نمایش سلامت تراشه‌ی فضای ذخیره‌سازی
Android Authority

گزارش منتشرشده اشاره می‌کند که اندروید از قبل هم داده‌های مربوط به وضعیت تراشه‌ی فضای ذخیره‌سازی را جمع‌آوری می‌کرده است. گوشی‌‌های گوگل، این داده‌ها را با دقت یک درصد و برخی دیگر از دستگاه‌ها با دقت ۱۰ درصد اندازه‌گیری می‌کنند.

گوگل ویژگی مورد بحث را برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی الزامی نکرده است و فعلاً حتی مشخص نیست که این ویژگی وارد مدل‌های بعدی گوشی گوگل هم می‌شود یا نه؛ اما به احتمال زیاد وارد اندروید ۱۵ خواهد شد.

گوگل اعلام کرده است که ویژگی نمایش تعداد چرخه‌‌های باتری را در مدل‌های آینده‌ی پیکسل‌ ارائه می‌کند. بسیاری از گوشی‌های اندرویدی مانند گوشی‌ سامسونگ و گوشی وان پلاس، قابلیت نمایش سلامت باتری را دارند، اما خود سیستم‌عامل اندروید هنوز از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات