شرکت چینی بایدو سیستم‌عامل هوشمند Wanyuan را رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یک گوشی در دست که روی آن به شرکت بایدو اشاره می‌کند
بایدو از سیستم‌عامل جدیدی رونمایی کرده است که فرایند محاسبات ابری و توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها را ساده‌تر می‌کند.
تبلیغات

بایدو در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان، سیستم‌عامل محاسباتی هوشمند Wanyuan را معرفی کرد. این سیستم‌عامل جدید با تمرکز بر محاسبات هوشمند، تغییر قابل توجهی در فرآیند محاسبات ابری به‌نمایش می‌گذارد.

وان‌یوان که بایدو از آن به‌عنوان «سیستم‌عامل» یاد می‌کند با هدف ساده‌سازی و بهبود تجربه‌ی توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شده است. Wanyuan با محصورکردن پیچیدگی‌ سیستم‌های بومی ابری و قدرت محاسباتی ناهمگون، وعده می‌دهد که شیوه‌ی تعامل توسعه‌دهندگان با پلتفرم‌های محاسباتی را متحول کند.

شن دو، معاون اجرایی بایدو، می‌گوید که سیستم‌های رایانش ابری سنتی هنوز هم کارایی دارند اما دیگر در مرکز توجه قرار نمی‌گیرند. با ظهور محاسبات هوشمند، نیاز به یک سیستم‌عامل جدید وجود دارد که بتواند تعامل انسان و کامپیوتر را بازتعریف و تجربه‌ی توسعه‌ی روان‌تری را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند.

وان‌یوان دارای سه لایه است: Kernel و Shell و Toolkit. در لایه‌ی کرنل پلتفرم محاسباتی ناهمگون Baige AI برای کارهایی مانند آموزش مدل‌های زبانی بزرگ و استنتاج بهینه شده است.

وان‌یوان از تراشه‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا قدرت محاسباتی بالا را با حداقل هزینه تطبیق دهند. این انعطاف‌پذیری چالش‌های استفاده از تراشه‌های متعدد در سناریوهای آموزشی مدل‌های زبانی بزرگ را برطرف می‌کند و عملکردی روان و مقرون‌به‌صرفه به‌ارمغان می‌آورد.

سیستم‌عامل مورد بحث از مدل‌های زبانی بزرگ بهره می‌برد که مقادیر زیادی از دانش را جمع‌آوری می‌کنند و درک زبان طبیعی را در بر می‌گیرند که به کاربران امکان می‌دهد نیازهای متنوع را در سناریوهای مختلف کسب‌و‌کار برآورده کنند.

در لایه‌ی Shell، سیستم‌عامل ابزارهایی را برای مدیریت، زمان‌بندی و توسعه‌ی مدل‌ها فراهم و توسعه‌دهندگان را از پیچیدگی‌های رایج در این حوزه آسوده می‌کند. عملکرد مختص‌به گردش کار، سفارشی‌‌کردن فرآیندهای تجاری را امکان‌پذیر می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات