تصاویر ویندوز سرور ۲۰۱۲ با طراحی بسیار جالب فاش شد

شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ویندوز سرور
تصاویر فاش‌شده از بتای ویندوز سرور ۲۰۱۲، نمایی کلی از ظاهر این سیستم‌عامل را ارائه می‌دهند.
تبلیغات

تماشای نسخه‌های قدیمی و آزمایشی نرم‌افزارها، هم می‌تواند هیجان‌انگیز و هم ناامیدکننده باشد. دیدن اینکه شرکت کوچکی چگونه نرم‌افزار خود را طراحی و روی چهارچوب اولیه بنا کرده و فرمول آن را تا رسیدن به طرح نهایی تغییر داده است، همیشه جالب به‌نظر می‌رسد.

همچنین، اینکه چه ویژگی‌هایی در‌نهایت کنار گذاشته شده‌اند، می‌تواند حسرت برخی کاربران را به‌دنبال داشته باشد و این سؤال را در ذهن ایجاد کند که اگر قابلیت‌های حذف‌شده به نسخه‌ی نهایی راه پیدا می‌کردند، چه اتفاقی می‌افتاد؟ این احساسی است که هنگام دیدن نسخه‌ی بتای فاش‌شده از ویندوز سرور ۲۰۱۲ مایکروسافت و شکل‌و‌شمایل احتمالی آن در ذهن نقش می‌بندد.

ظاهر بتای ویندوز سرور ۲۰۱۲ مایکروسافت
ظاهر بتای ویندوز سرور ۲۰۱۲ مایکروسافت
ظاهر بتای ویندوز سرور ۲۰۱۲ مایکروسافت
ظاهر بتای ویندوز سرور ۲۰۱۲ مایکروسافت

تصاویر بتای ویندوز سرور ۲۰۱۲ مایکروسافت را افشاگر خوش‌نام، PhantomOcean3 در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرده است. او از اولین کسانی بود که به اضافه‌شدن قابلیت Spell Checker به نرم‌افزار نوت‌پد ویندوز ۱۱ اشاره کرد. این افشاگر اکنون با دست پر برگشته تا چیزی را به‌نمایش بگذارد که هرگز رسماً در‌اختیار کاربران قرار نگرفته است.

ازجمله ویژگی‌های بتای ویندوز سرور ۲۰۱۲ می‌توان به تصویرزمینه‌ی سیستم‌عامل مذکور اشاره کرد که با پیام مایکروسافت مبنی‌بر نشر‌ندادن آن، کاربران را به محرمانگی دعوت می‌کند. ظاهراً این استراتژی برای غول فناوری اهل ردموند مؤثر بوده است؛ زیرا ویندوز سرور ۲۰۱۲ حدود یک دهه از دید عموم پنهان ماند.

در ویندوز سرور ۲۰۱۲، شاهد المان‌های بصری جالبی هستیم که شباهت زیادی به ویندوز ۸ دارند. تصاویر فاش‌شده نشان می‌دهند این بیلد یکی از نسخه‌های اولیه‌ی ویندوز سرور ۲۰۱۲ بوده است؛ زیرا لوگو ویندوز ۲۰۰۸ در آن به‌چشم می‌خورد.

PhantomOcean3 علاوه‌بر تصاویر بتای ویندوز سرور ۲۰۱۲، لینکی برای دانلود این سیستم‌عامل از سایت Archive.Org به‌اشتراک گذاشته است؛ بنابراین، اگر خیلی کنجکاو هستید می‌توانید این بیلد را امتحان کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات