آپدیت جدید ویندوز ۱۱ منتشر شد؛ سیستم‌عامل مایکروسافت چه تغییراتی کرده است؟

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
تجربه لمسی سرفیس پرو ۸
آپدیت جدید Moment 5 ویندوز ۱۱ با یک‌سری تغییرات دردسترس کاربران قرار گرفت.
تبلیغات

مایکروسافت مدتی است که روی جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۱ تحت عنوان Moment 5 کار می‌کند. چند هفته قبل نسخه‌ی بتای Moment 5 به‌طور محدود دردسترس قرار گرفت اما همه‌ی کاربران نمی‌توانستند ویژگی‌های جدید این آپدیت را تجربه کنند.

طبق بیانیه‌ی رسمی مایکروسافت، آپدیت Moment 5 اکنون برای همه‌ی کاربران دردسترس است و آن‌ها می‌توانند از قابلیت‌های جدید این به‌روزرسانی بهره‌مند شوند.

Nearby Sharing یکی از مواردی است که در آپدیت جدید ویندوز ۱۱ دستخوش تغییرات شده. در گذشته انتقال فایل‌ها تنها روی شبکه‌ی خصوصی امکان‌پذیر بود اما اکنون کاربران می‌توانند از طریق شبکه‌ی عمومی نیز فایل‌های خود را منتقل کنند.

از دیگر تغییرات Nearby Share می‌توان به افزایش سرعت انتقال فایل‌ها اشاره کرد. همچنین بهبود‌هایی در نام‌گذاری دستگاه ویندوزی و شناسایی راحت‌تر آن در زمان استفاده از Nearby Share صورت گرفته است.

قابلیت راوی (Narrator) نیز بهبود‌های قابل توجهی را تجربه می‌کند. کاربران اکنون می‌توانند از طریق پنل تنظیمات راوی، ۱۰ نوع صدای مختلف را تست و دانلود کنند. همچنین Narrator ویندوز اکنون می‌تواند متون روی صفحه و متن‌های دست‌نویس را بهتر از همیشه بخواند.

ویژگی Voice Access نیز ارتقا‌ یافته‌ است و اکنون از زبان‌های آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند از این قابلیت در چندین نمایشگر استفاده کنند؛ در چنین حالتی Voice Access به‌منظور دسترسی راحت‌تر به ناحیه‌ی مد نظر کاربر از سیستم شبکه‌ای استفاده می‌کند.

ردموندی‌ها قابلیت‌های دیگری را در آپدیت جدید Moment 5 گنجانده‌اند که از اهمیت کمتری برخوردارند. کاربران ممکن است که فوراً آپدیت جدید ویندوز ۱۱ را دریافت نکنند. مایکروسافت معمولاً آپدیت‌هایش را به مرور زمان و در چند مرحله دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات