کروم‌بوک‌ها حالا از میانبر سفارشی ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند

جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی کروم او اس
سیستم‌عامل ChromeOS سرانجام قابلیت شخصی‌سازی میانبر دکمه‌های ماوس و کیبورد را دردسترس کاربران قرار داد.
تبلیغات

گوگل از مدت‌ها قبل در تلاش بوده است ChromeOS را به سطح سایر سیستم‌های عامل برساند؛ روندی که تقریباً از ۱۲ سال پیش شروع شد. به‌روزرسانی جدید این سیستم‌عامل برای کسانی‌که به‌طور مرتب بین کروم‌بوک و دیگر دستگاه‌ها جابه‌جا می‌شوند احتمالاً بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود؛ زیرا به کاربر اجازه می‌دهد کلیدهای میانبر کیبورد و دکمه‌های ماوس را بر اساس سلیقه‌ی خود تغییر دهد.

سفارشی سازی کلیدهای میانبر کیبورد و ماوس در سیستم عامل کروم

قابلیت سفارشی‌سازی کلیدهای میانبر کیبورد و ماوس در سیستم‌عامل کروم ازطریق صفحه‌ی پشتیبانی کروم‌بوک گوگل معرفی شد. این به‌روزرسانی (M123) روی همه‌ی کروم‌بوک‌هایی که امکان آپدیت دارند، قابل دریافت و نصب است.

برای دسترسی به ویژگی جدید، باید به بخش تنظیمات (Settings) بروید و سپس به مسیر Device > Keyboard > Customize Keyboard Keys و در گام بعد به Device > Mouse > Customize mouse buttons مراجعه کنید.

به‌نظر می‌رسد ویژگی جدید ChromeOS برای شخصی‌سازی کلیدهای میانبر ماوس و کیبورد، روشی عالی برای تطبیق دادن کیبوردهای غیرمعمول باشد. می‌توانید با استفاده قابلیت مذکور، خود را با برخی از عادت‌های خاص طراحی کروم‌بوک مثل جایگزین شدن دکمه‌ی Caps Lock با دکمه‌ی Search وفق دهید.

به‌روزرسانی جدید همچنین برای ماوس‌هایی که دکمه‌های اضافه‌ای در لبه‌های کناری دارند بسیار کاربردی است. نکته‌ی جالب اینکه سیستم‌عامل ChromeOS این دکمه‌ها را به‌صورت خودکار شناسایی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات