قابلیت جدید اندروید معرفی شد: تخلیه فضای ذخیره‌سازی با آرشیو اپلیکیشن‌ها [تماشا کنید]

جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
آیکون‌های اندروید ۱۳ روی پیکسل ۷ پرو
جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۱۵ شامل سیستمی ویژه برای تخلیه‌ی فضای ذخیره‌سازی گوشی است.
تبلیغات

گوگل در ساعات پایانی شب گذشته دومین بتای توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۵ را در دسترس قرار داد که شامل یک‌سری قابلیت جدید مثل پیام‌رسانیِ ماهواره‌ای و اصلاح بخش اشتراک‌گذاری صدا است.

گوگل اعلام کرد که بتای جدید اندروید ۱۵ شامل سیستم اختصاصی آرشیو اپلیکیشن است و همین حالا می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؛ البته به شرطی که بتای توسعه‌دهنده را نصب کنید.

ماه گذشته‌ی میلادی ادعا شد کد جدیدی در بتای اندروید وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل مشغول کار روی سیستم آرشیو اپلیکیشن‌ها است.

برخی از کارشناسان در هفته‌های اخیر موفق شدند کد مورد بحث را فعال کنند و نحوه‌ی کار سیستم آرشیو اپلیکیشن را به نمایش بگذارند. حالا به‌لطف دومین بتای توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۵، این قابلیت در دسترس افراد بیشتری قرار گرفته است.

قابلیت جدید اندروید ۱۵ همان‌طور که از نامش پیدا است، به کاربران امکان می‌دهد که ازطریق آرشیوکردن اپلیکیشن‌ها، فضای ذخیره‌سازی گوشی را تخلیه کنند. اپلیکیشن آرشیوشده صرفاً شامل آیکون و کد کوچکی خواهد بود که بازیابی کامل را پس از فشرده‌شدن آیکون امکان‌پذیر می‌کند.

پس از بازیابی، داده‌های اپلیکیشن پاک نمی‌شوند؛ برای مثال تصور کنید که در پی آرشیوکردن اینستاگرام هستید. پس از آرشیو، اگر روی آیکون ضربه بزنید و اپلیکیشن را به‌طور کامل بازیابی کنید، همچنان در حساب اینستاگرام خود لاگین خواهید بود.

آرشیو اپلیکیشن در اندروید ۱۵ صفحه‌ی تنظیمات
فرآیند آرشیو اپلیکیشن در اندروید ۱۵
صفحه تنظیمات اندروید ۱۵ با تم پیش فرض

به‌منظور آرشیو دستی اپلیکیشن‌ها باید مطابق اسکرین‌شات‌های بالا وارد صفحه‌ی اطلاعات اپلیکیشن شوید. گزینه‌ی آرشیو، در زیر آیکون اصلی و کنار گزینه‌ی حذف به چشم می‌خورد. پس از آرشیوکردن اپلیکیشن، گزینه‌ی بازیابی آن برای شما فعال می‌شود.

کاربران اندروید از سال ۲۰۲۲ به قابلیت آرشیو اپلیکیشن دسترسی داشته‌اند، اما این قابلیت به‌صورت بومی وارد اندروید نشده بود و به‌عنوان بخشی از گوگل پلی استور فعالیت می‌کرد. حالا که ویژگی مورد بحث وارد خود اندروید شده است، کاربران می‌توانند ازطریق منوی تنظیمات سیستم‌عامل برای آرشیوکردن اپلیکیشن‌ها اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات