فشار مایکروسافت به کاربران ویندوز ۱۰: سیستم‌عامل را ارتقاء دهید

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
ویندوز ۱۱ - ۲
مایکروسافت کاربران ویندوز ۱۰ را با تبلیغات تمام‌صفحه‌ و آزاردهنده‌ی ویندوز ۱۱ تحت فشار قرار داده است.
تبلیغات

مایکروسافت قرار است پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را در اکتبر ۲۰۲۵ (مهر و آبان ۱۴۰۴) متوقف کند. این شرکت هم‌اکنون از کاربران می‌خواهد نسخه‌ی ویندوز خود را ارتقا دهند.

بر اساس گزارش استت‌کانتر، ویندوز ۱۰ با ۶۶٫۴۷ درصد از سهم بازار و ویندوز ۱۱ با ۲۷٫۵۴ درصد در رتبه‌ی اول و دوم قرار دارند. افزایش سهم ویندوز ۱۱ از دسامبر (آذر و دی) که ۲۶٫۵۴ درصد بوده، نشان می‌دهد کاربران به آرامی در حال مهاجرت به ویندوز ۱۱ هستند.

ویندوز ۱۱ در سال گذشته ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه داشت و پیش‌بینی می‌شود این آمار در اوایل سال ۲۰۲۴ به نیم میلیارد دستگاه برسد.

اخیراً کاربران ویندوز ۱۰ با پاپ‌آپ‌هایی که کل صفحه‌ را می‌پوشانند مواجه شده‌اند. این تبلیغات چهار‌صفحه‌ای، با هدف متقاعد‌کردن کاربران برای انتقال به ویندوز ۱۱ طراحی شده‌اند و هنگام نصب به‌روزرسانی اختیاری ژانویه (دی و بهمن) نمایش داده می‌شوند.

تبلیغ تمام صفحه ویندوز ۱۱ در ویندوز ۱۰ صفحه معرفی ویژگی ها
تبلیغ تمام صفحه ویندوز ۱۱ در ویندوز ۱۰ صفحه قابلیت ها
اولین بخش از تبلیغ تمام صفحه ویندوز ۱۱ در ویندوز ۱۰
بک گراند سیستم عامل در تبلیغ تمام صفحه ویندوز ۱۱ در ویندوز ۱۰

اولین صفحه‌ی پاپ‌آپ به کاربران اطلاع می‌دهد که واجد شرایط ارتقاء رایگان به ویندوز ۱۱ هستند. این صفحه دو گزینه در مرکز صفحه به کاربران ارائه می‌دهد؛ گزینه‌ی اول ارتقاء و گزینه‌ی دوم برنامه‌ریزی ارتقاء برای بعداً است. گزینه‌ی ادامه‌ی استفاده از ویندوز ۱۰، تقریباً در پایین صفحه پنهان شده است.

یک گروه تحقیقاتی از مایکروسافت خواسته است تا در تصمیم خود برای قطع پشتیبانی از ویندوز ۱۰ تجدید نظر کند. یکی از استدلال‌ها این بود که بیش از ۴۰ درصد از کاربران هنوز از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند.

مایکروسافت یک برنامه‌ی سه‌ساله‌ی «به‌روز‌رسانی امنیتی تمدیدشده» را برای ویندوز ۱۰ معرفی کرد. با این برنامه، کاربران پس از تاریخ پایان پشتیبانی ویندوز ۱۰، برای دریافت به‌روز‌رسانی‌های امنیتی، ماهانه مبلغی را پرداخت می‌کنند.

مایکروسافت از مدتی پیش هوش مصنوعی کوپایلت را برای کاربران ویندوز ۱۰ قابل دسترس کرده است؛ شاید برای آنکه کاربران مزایای ارتقا به ویندوز ۱۱ را ببینند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات