ویندوز ۱۲ یک قدم به عرضه نزدیک‌تر شد؛ سیستم‌عامل هوشمند مایکروسافت

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
کاور مطلب ویدیو نگاه نزدیک زومیت به ویندوز 11
مایکروسافت در حال توزیع بیلدهای داخلی ویندوز ۱۲ است و احتمالاً این سیستم‌عامل در آینده‌ی نزدیک معرفی می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت جدیداً یک بیلد داخلی را با شماره‌ی ۲۷۷۵۴ برای توسعه‌دهندگان ارسال کرده است. شماره‌ی بیلد قبلی ۲۶۰۴۷ بود. فاصله‌ی شماره‌ی بیلدهای ویندوز زمانی تا این حد زیاد می‌شود که مایکروسافت بخواهد ویندوز جدیدی را منتشر کند.

زک باودن، روزنامه‌نگار، در شبکه‌ی اجتماعی ایکس اشاره کرده که نسخه‌ی بیلد از ni_release، بستر همیشگی ویندوز ۱۱، به ge_release تغییر کرده است.

در نام پلتفرم، ge مخفف Germanium است؛ همان نام رمز استفاده‌شده برای ویندوز ۱۲. پلتفرم زمانی تغییر می‌کند که یک نسخه‌ی کاملا جدید از سیستم‌عامل در راه باشد؛ مانند ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۱. حتی به‌روزرسانی‌های جدید مانند ویندوز ۱۱ نسخه 22H2 همچنان از همان پلتفرم استفاده می‌کردند.

پلتفرم ژرمانیم شامل تغییرات بزرگی است و به‌خصوص برای دستگاه‌های آرم که از پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ایکس الیت استفاده می‌کنند مهم خواهد بود.

سایر تغییرات مورد‌ انتظار برای ویندوز جدید شامل کوپایلت پیشرفته‌ی جدید با هوش مصنوعی، تغییراتی در منوی استارت و احتمالاً بهبود در بهره‌وری مصرف انرژی خواهد بود.

نمی‌شود انتظار داشت بیلد داخلی جدید را به‌زودی در ویندوز اینسایدر مشاهده کنیم. همچنین انتظار می‌رود مایکروسافت امسال یک به‌روز‌رسانی کوچک از ویندوز ۱۱ را ارائه کند و اعضای اینسایدر مدتی نیز باید سرگرم امتحان آن باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات