گلکسی S3 و گلکسی نوت ۲ به اندروید ۱۴ آپدیت شدند؛ اما به‌صورت غیررسمی

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
اندروید ۱۴ روی پیکسل ۸ پرو
به‌لطف توسعه‌دهندگان، کاربران اکنون می‌توانند اندروید ۱۴ را روی دو گوشی خاطره‌انگیز گلکسی S3 و نوت ۲ تجربه کنند.
تبلیغات

از تولید دو گوشی خاطره‌انگیز گلکسی S3 و گلکسی نوت ۲ حدود ۱۲ سال می‌گذرد و کاربرانی که این گوشی‌ها را هنوز به‌صورت سالم نزد خود نگه داشته‌اند، اکنون به‌لطف توسعه‌دهندگان و با استفاده از کاستوم رام، می‌توانند اندروید ۱۴ را روی دستگاه‌های نام‌برده تجربه کنند.

به‌گزارش Android Authority، توسعه‌دهنده‌ای با استفاده از کاستوم رام Lineage OS 21، امکان تجربه‌ی اندروید ۱۴ را روی گوشی‌های مذکور فراهم کرده است. Lineage OS به‌خاطر ارائه‌ی تجربه‌ای روان از اندروید مشهور است.

آخرین به‌روزرسانی رسمی که سازنده‌ی انواع گوشی سامسونگ برای این دو گوشی منتشر کرد، اندروید ۴٫۴ (کیت‌کت) بود. در آن زمان، غول فناوری کره‌ای از رابط‌ کاربری خاطره‌انگیز تاچ‌ویز استفاده می‌کرد.

با‌توجه‌به قدیمی‌بودن دستگاه‌های یادشده و استفاده از کاستوم رام، مشاهده‌ی باگ‌ها و مشکلات مربوط به پایداری اتفاقی طبیعی تلقی می‌شود.

طبق معمول نصب کاستوم رام از نصب به‌روزرسانی‌های رسمی پیچیده‌تر است و به بازکردن بوت‌لودر گوشی و فلش رام مدنظر با استفاده از برنامه‌هایی نظیر Odin یا Heimdall نیاز دارد. کاستوم رام منتشرشده برای گوشی‌های مذکور فاقد برنامه‌های گوگل است و پس از نصب باید بسته‌ی GApps را مجدداً فلش کرد.

قیمت گوشی های گلکسی S3 و گلکسی نوت ۲ باتوجه‌به مدل‌ها و بازار‌های هدف متفاوت بود و اکنون تهیه‌ی این دستگاه‌ها غیرممکن شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات