۱٫۵ میلیون گوشی اندرویدی به LineageOS مجهزند

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
کاستوم رام Lineage OS
اعضای تیم توسعه‌دهنده‌ی رام سفارشی LineageOS ادعا می‌کنند که این فریم‌ور هنوز هم ۱٫۵ میلیون کاربر در دستگاه‌های اندرویدی دارد.
تبلیغات

هرچند استفاده از رام‌های سفارشی برای دستگاه‌های اندرویدی رونق سابق را از دست داده است، همین حالا بیش از ۱٫۵ میلیون گوشی و تبلت با LineageOS، محبوب‌ترین رام سفارشی و متن‌ باز اندروید اجرا می‌شوند.

LineageOS پروژه‌ای است که ادامه‌‌ی رام ساینوژن‌ماد (CyanogenMod) به حساب می‌آید و اولین نسخه‌های خود را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد و فعالیتش تا امروز همچنان ادامه دارد.

LineageOS روی انواع دستگاه‌های اندرویدی از برندهای مختلف مانند گوگل، فیر‌فون، سامسونگ، وان‌پلاس و شیائومی در دسترس است؛ حتی از برندهایی که دیگر فعال نیستند مانند Essential و ال‌جی، همچنان پشتیبانی می‌کند.

دیوید ایمل در پادکست WVFRM MKBHD اخیراً با اعضای تیم LineageOS در قسمت ویژه‌ای به گفت‌و‌گو نشسته و تاریخچه‌ی رام‌‌های سفارشی را بررسی کرده است.

این اپیزود از پادکست بسیار جالب به‌نظر می‌رسد، به‌ویژه آمار قابل‌ توجهی که LineageOS در حال حاضر روی حدود ۱٫۵ میلیون دستگاه نصب شده است.

هیچ اطلاعاتی درباره‌ی میزان فعالیت این دستگاه‌ها، پردازنده آن‌ها یا تعداد کاربران یکتای آن‌ها وجود ندارد، اما پس از مدت‌ها این اولین باری است که آماری درباره‌ی دستگاه‌های مجهز به LineageOS منتشر می‌شود.

با وجود اینکه استفاده از رام‌های سفارشی، گستره و اهمیت سابق خود را از دست داده‌ است، LineageOS هنوز هم کاربران نسبتاً زیادی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات