اپل موقتاً توسعه iOS 18 را متوقف کرد!

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
افزایش چشمگیر باگ‌های نرم‌افزاری در نسخه‌ی اولیه‌ی iOS 18 باعث شده است تا اپل موقتاً توسعه‌ی این سیستم‌عامل را متوقف کند.
تبلیغات

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد که اپل در اقدامی نادر توسعه‌ی جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل گوشی آیفون و تبلت های سری آیپد و مک بوک و سایر دستگاه‌ها را به‌مدت یک هفته متوقف کرده است تا باگ‌های موجود در کد را شناسایی کند و از بین ببرد.

هفته‌ی گذشته، توقف توسعه‌ی سیستم‌‌عامل‌های اپل ازطریق ایمیل به مهندسان این شرکت اطلاع‌رسانی شد. ظاهراً این اقدام نتیجه‌ی افزایش باگ‌های موجود در نسخه‌های اولیه‌ی iOS 18 و iPadOS 18 و macOS 15 بوده است.

به مهندسان اپل گفته شده است که موقتاً به‌جای توسعه‌ی قابلیت‌های جدید، روی برطرف‌سازی باگ‌ها متمرکز شوند و عملکرد نرم‌افزار را بهبود دهند. بلومبرگ می‌گوید اپل به درخواست برای شفاف‌سازی درباره‌ی این موضوع پاسخ نداده است.

اپل سالانه درآمد زیادی ازطریق نرم‌افزار کسب می‌کند. سیستم‌‌عامل‌های اپل به بهره‌مندی از رابط کاربری سرراست و روان و البته تمرکز بر حریم خصوصی مشهورند و این موضوع روند کنترل کیفیت را بسیار مهم‌تر می‌کند. با‌وجوداین، باگ‌های آزاردهنده‌ی سیستم‌‌عامل‌های اپل در سال‌های اخیر بارها در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

اپل مدت‌ها است که تمرکز بر کیفیت نرم‌افزار را افزایش داده است؛ حتی اگر ارائه‌ی سرویس باکیفیت به‌معنی تأخیر در انتشار آن باشد. کریگ فدریگی، رهبر تیم نرم‌افزار اپل، در سال ۲۰۱۸ شماری از قابلیت‌های معرفی‌شده‌ی آیفون را یک سال به‌تأخیر انداخت؛ چون نگرانی درباره‌ی باگ‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرده بود.

بلومبرگ می‌گوید که توقف توسعه‌ی نرم‌افزار در اپل صرفاً به آی‌او‌اس و آیپداواس و مک‌او‌اس محدود نیست و این اتفاق روی نسخه‌های بعدی visionOS هم تأثیر می‌گذارد. طبق گفته‌ی منابع آگاه، بعید است که توقف توسعه‌ی visionOS باعث تأخیر در عرضه‌ی ویژن پرو شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات