زومیت تأیید کرد: iOS 17.0.3 با محدودکردن عملکرد تراشه گرافیکی، داغی آیفون ۱۵ پرو را کاهش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
کار با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد پس از نصب iOS 17.0.3، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس کمتر داغ می‌کنند.
تبلیغات

اپل شب گذشته به‌روزرسانی iOS 17.0.3 را برای رفع مشکل داغی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر کرد. بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد این به‌روزرسانی باعث بهبود پایداری و کاهش داغی می‌شود.

زومیت برای بررسی مشکل داغی، از آزمون Wild Life Extreme Stress Test استفاده کرد که فشار زیادی به گوشی وارد می‌کند. تا قبل از نصب به‌روزرسانی iOS 17.0.3 شاهد افت ۵۰ درصدی عملکرد بودیم، اما با نصب این به‌روزرسانی، افت عملکرد به ۲۲ درصد رسید. همچنین با نصب iOS 17.0.3 ثبات عملکرد گوشی بهبود پیدا کرد و داغی بدنه کمتر شد.

کاهش داغی، اتفاقی مثبت است؛ اما بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که اپل برخلاف ادعاهای اولیه‌اش، عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی را ۲۰ درصد محدود کرده.

تست استرس آیفون ۱۵ پرو قبل از آپدیت
تست استرس قبل از نصب iOS 17.0.3
تست استرس آیفون ۱۵ پرو بعد از آپدیت
تست استرس بعد از نصب iOS 17.0.3

افت عملکرد پردازنده پس از فشار، اتفاقی طبیعی است. نه‌تنها در گوشی، بلکه در لپ تاپ و سایر محصولات نیز وقتی فشار زیادی به پردازنده وارد شود و دما افزایش پیدا کند، برای جلوگیری از بروز مشکل سخت‌افزاری، برای تراشه گلوگاه ایجاد می‌شود. باوجوداین، افت ۵۰ درصدی عملکرد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس هنگام داغ‌شدن، بسیار غیرمنتظره بود.

اپل هفته‌ی گذشته در بیانیه‌ای گفت مشکل داغی آیفون‌های جدید به پردازنده‌ی سه نانومتری و استفاده از تیتانیوم ارتباط ندارد و مشکل به باگ iOS 17 و اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام و اوبر برمی‌گردد.

بررسی‌های زومیت نشان داد که آیفون ۱۵ پرو مکس حتی بدون اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام و اوبر نیز بیش‌از‌حد داغ می‌کند. با وجود این، نصب iOS 17.0.3 باعث رفع مشکل می‌شود.

اپل دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را با تغییرات مهمی مثل فریم تیتانیومی، پردازنده‌ی سه نانومتری و درگاه USB-C عرضه کرد؛ با این‌حال مشکل داغی باعث شد این تغییرات چندان مورد توجه قرار نگیرند. حتی افزایش‌نیافتن قیمت گوشی آیفون هم زیر سایه‌ی مشکل داغ شدنش قرار گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات