اندروید ۱۴ برای پیکسل منتشر شد؛ با هوش مصنوعی والپیپر بسازید!

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
اندروید ۱۴ گوگل
اندروید ۱۴ ویژگی‌های جدید امنیتی و شخصی‌سازی را به‌همراه دارد و هوش مصنوعی بخش مهمی از آن به‌شمار می‌رود.
تبلیغات

همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، گوگل در رویداد Made by Google نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۴ را برای گوشی‌های پیکسل 4a به‌بعد منتشر کرد و در انتهای سال جاری نیز آن را برای نماینده‌های سامسونگ، ناتینگ، وان‌پلاس و دیگر برندها منتشر خواهد شد.

از ویژگی‌های شاخص اندروید ۱۴ می‌توان به ویژگی‌های امنیتی جدید، به‌روزرسانی بخش‌های مختلف رابط کاربری، شخصی‌سازی‌های مختلف و به‌روزرسانی ویژگی‌های سلامتی سیستم عامل اشاره کرد.

احتمالاً باید بزرگ‌ترین ویژگی نسخه‌ی جدید را امکان شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل دستگاه (Lockscreen) بدانیم؛ چراکه حالا با اندروید ۱۴ می‌توانید شکل ظاهری ساعت و قالب نمایشی آن را تغییر دهید تا از این‌ طریق ظاهر سیستم‌عامل کمی بیشتر با سلیقه شما هم‌سو شود.

ویژگی AI-powered wallpaper generator در اندروید ۱۴
ویژگی AI-Powered Wallpaper Generator در اندروید ۱۴

گوگل برای تلفیق هرچه‌ بیشترِ هوش مصنوعی در سیستم‌عامل خود ویژگی جدید با عنوان AI-Powered Wallpaper Generator را معرفی کرده که متأسفانه درحال‌حاضر فقط برای دارندگان پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو دردسترس است.

کارکرد این ویژگی مانند دیگر هوش‌های مصنوعی مولد، ازطریق دستورهای متنی صورت می‌گیرد؛ اما گوگل برای راحتی کار و جلوگیری از مشکلات احتمالی، دستور ورودی را به‌صورت ماژولار طراحی کرده است که تنها برخی از اِلِمان‌های آن را می‌توان تغییر داد.

علاوه‌بر AI-Powered Wallpaper Generator، در اندروید ۱۴ می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلف را با استفاده از اثرانگشت خود ایمن کنید و با کمک Credential Manager جدید اندروید، تمامی راه‌های ورود به اپلیکیشن اعم از پسورد و Sign-in with Google را در یک‌ جا گردآوری کنید.

از دیگر ویژگی‌های جدید اندروید ۱۴ می‌توان به پشتیبانی از عکس‌های ۱۰ بیت HDR و Health Connect اشاره کنیم که گزینه‌ی آخر شباهت زیادی به Apple Health دارد و اطلاعات سلامتی کاربر را درون دستگاه ذخیره می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات