اپل tvOS 17 را معرفی کرد؛ Control Center بازطراحی شده و امکان برقراری تماس تصویری

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گزینه‌های مختلف روی صفحه اپل تی وی
اپل در جریان رویداد WWDC 2023 از سیستم‌عامل tvOS 17 با Control Center بازطراحی شده و ویژگی Find my Remote رونمایی کرد.
تبلیغات

بالاخره WWDC 2023 از راه رسید و محصولات جدید یکی پس از دیگری رونمایی شدند. درکنار دیگر موارد معرفی‌شده، tvOS 17 نیز دیده می‌شود. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل که با ویژگی‌های تازه به‌روز شده است.

مشکل به‌روز‌رسانی tvOS این است که به اندازه macOS یا iOS یک سیستم‌عامل همه‌کاره نیست، بنابراین راه‌های کمتری وجود دارد که اپل می‌تواند آن را بهبود بخشد. از این گذشته، سیستم‌عامل مذکور بسیار خوب عمل می‌کند.

در tvOS 17 شاهد Control Center بازطراحی‌شده‌، راهی برای پیدا کردن ریموت کنترل اپل تی‌وی به کمک آیفون و همچنین برخی گزینه‌های جدید برای اسکرین‌سیور (screensaver) هستیم.

کوپرتینویی‌ها همچنین اپ FaceTime را به Apple TV می‌آورند. تماس تصویری در اپل تی‌وی به کمک Continuity Camera امکان‌پذیر می‌شود. درواقع، آیفون یا آیپد کاربر به عنوان دوربین و میکروفون تلویزیون به کار گرفته می‌شود.

همچنین اواخر امسال، برنامه‌های کنفرانس ویدیویی مانند Webex و Zoom در tvOS راه‌اندازی می‌شوند و قابلیت‌های ارتباطی خود را به Apple TV 4K می‌آورند.

سه نفر در حال صحبت کردن با اپل تی وی و دوربین آیفون

هنوز دقیقاً مشخص نیست که ویژگی Find my Remote چگونه کار می‌کند. به نظر می‌رسد آیفون می‌تواند سیگنال‌های بلوتوثی را که از کنترل از راه دور می‌آیند حس کند تا موقعیت مکانی آن را در برنامه Find My نشان دهد.

Control Center جدید در اپل تی‌وی دسترسی به تنظیمات و اطلاعات کلیدی را آسان‌تر از همیشه می‌کند. اکنون این بخش وضعیت سیستم، از جمله زمان و پروفایل فعال، و سایر اطلاعات مفید دیگر را نمایش می‌دهد.

tvOS 17 ادغام یکپارچه اپل تی‌وی و آیفون را با قابلیت مکان‌یابی Siri Remote تقویت می‌کند. همچنین، هنگام استفاده از آیفون به عنوان ریموت، کاربران به صورت خودکار به پروفایل خود هدایت می‌شوند.

در ادامه به سایر ویژگی‌های اضافه شده به سیستم‌عامل tvOS 17 اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

  • Enhance Dialogue، که به کاربران اجازه می‌دهد با جدا کردن دیالوگ از نویز پس‌زمینه دیالوگ‌ها را بهتر متوجه شوند.
  • پشتیبانی از Dolby Vision 8.1، که به کاربران Apple TV 4K تجربه بصری سینمایی‌تری در طیف وسیع‌تری از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ارائه می‌دهد.
  • بهبود Apple Fitness+ به کاربران در دریافت برنامه‌های سفارشی کمک می‌کند.

نسخه بتای نسل جدید tvOS از امروز برای اعضای برنامه توسعه‌دهنده اپل در وب‌سایت developer.apple.com در دسترس است. همچنین نسخه‌ی بتای عمومی ماه آینده در beta.apple.com در دسترس کاربران Apple TV قرار خواهد گرفت.

tvOS 17 پاییز امسال به‌عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان برای Apple TV 4K و Apple TV HD در دسترس خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات