بالاخره ویندوز RT هم برای اجرای نرم‌افزارهای بدون امضا هک شد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
کاربران موفق شدند تا ویندوز RT را هک کرده و نرم‌افزارهای بدون امضاء را روی آن نصب کنند.
تبلیغات

قطعاً ویندوز RT با اندکی دستکاری و هک توانایی اجرای نرم‌افزارهای بدون امضا را دارد اما این کار چندان ساده هم نیست و حسابی هکرها را مشغول کرده است. دیروز بالاخره در وبلاگی خبر هک شدن ویندوز RT منتشر شد. در ادامه‌ی مقاله با ما همراه شوید تا جزئیات کار این هکر را بررسی کنیم.

دیروز در وبلاگی خواندیم که هکری به نام Clockr چه طور با تغییر عددی در کرنل ویندوز RT توانسته از محدودیت‌های مایکروسافت در مورد نرم‌افزارها عبور کند. در این وبلاگ جزئیات روش کار این هکر در ردیابی مقدار مورد نظر شرح داده شده و او کد خود را برای استفاده در اختیار سایر هکرها قرار داده است.

در مورد وسایلی که دارای قابلیت بوت ایمن یا به عبارتی Secure Boot هستند، نمی‌توان یکی از مقادیر هسته‌ی ویندوز را به صورت دائمی تغییر داد اما در حافظه امکان تغییر وجود دارد. بنابراین در اینگونه وسایل با هر بار بوت شدن ویندوز RT می‌بایست عدد مورد نظر را تغییر دهیم.

نرم‌افزارنویسان حرفه‌ای می‌توانند با انجام مراحلی که clockr طی کرده وسایل خودشان را هم کنند اما کاربران معمولی از پس چنین کاری بر نمی‌آیند.

این هکر در این مدت متوجه شده که نسخه‌ی RT ویندوز 8 آنچنان فرقی با نسخه‌ی کامل ویندوز 8 ندارد.

با این روش کاربر قادر خواهد بود تا نرم افزارهای سازگار با ویندوز RT را از مکانی بجز فروشگاه مایکروسافت دانلود و نصب کند. و این بدین معناست که به زودی شاهد سایت هایی که نرم افزارهای غیر رایگان فروشگاه ویندوز را بصورت رایگان عرضه می‌کنند خواهیم بود تا کاربران تبلت‌های مجهز به ویندوز RT بتوانند از نسخه غیرقانونی نرم‌افزارها برروی تبلت خود استفاده نمایند.

نکته‌ی آخر اینکه نرم‌افزارهایی که برای پی‌سی‌های مبتنی بر x86 طراحی شده را نمی‌توان در ویندوز RT مخصوص پردازنده‌های ARM بدون هیچ تغییری اجرا کرد بلکه باید مجدداً کامپایل شوند. لذا این هک کمکی در اجرای این دسته از نرم‌افزارها روی وسایلی مبتنی بر پردازنده‌های ARM نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات