تسک منیجر را فراموش کنید، مایکروسافت راه بهتری در سر دارد

شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
ویندوز ۱۱ - ۲
تقریباً همه‌ی کاربران ویندوز چند بار از تسک منیجر برای بستن برنامه‌های مشکل‌دار استفاده کرده‌اند؛ ولی قابلیت جدیدی برای این کار در راه است.
تبلیغات

اخبار بسیاری در رابطه با ویندوز ۱۱ از رویداد بیلد ۲۰۲۳ مایکروسافت، منتشر شد. در میان قابلیت‌های معرفی‌شده برای ویندوز ۱۱، راهی آسان‌تر نسبت به گذشته برای بستن اجباری برنامه وجود دارد.

درحال‌حاضر، برای بستن اجباری یک برنامه که با مشکل در پاسخ‌دهی روبه‌رو است باید با مراجعه به تسک منیجر (Task Manager)، در تب Processes، برنامه را بیابید و پس از راست‌کلیک روی آن، گزینه‌ی End task را بزنید؛ اما اکنون به‌ گزارش ورج، به‌زودی می‌توانید مانند کاربران دستگاه‌های مک، این فرایند را با مراحل کمتر انجام دهید.

در نسخه‌ی آزمایشی جدید ویندوز ۱۱، برای بستن اجباری برنامه‌ها تنها لازم است که روی آیکون برنامه در نوار وظیفه راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی بستن اجباری (Force quit) را انتخاب کنید. این قابلیت از مدت‌ها قبل در macOS نیز وجود دارد.

بستن اجباری برنامه‌ها تنها ویژگی جدید در راه برای ویندوز ۱۱ نیست. مایکروسافت تعدادی از ویژگی‌های موجود در لیست آرزوی کاربران را به سیستم عامل خود اضافه کرده است، ویژگی‌هایی مثل پشتیبانی بومی از کنترل چراغ‌های RGB، موس بدون مرز که به برنامه‌ی پاور تویز اضافه شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا چند کامپیوتر را با تنها یک موس کنترل کنند، یک برنامه‌ی پشتیبان‌گیری جدید، انتشار ویندوز کوپایلت (Windows Copilot) که دستیار هوش مصنوعی را در سیستم‌عامل در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

ولی شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های معرفی‌شده برای ویندوز ۱۱، پشتیبانی بومی از فایل‌های RAR، 7-ZIP و GZ بود. بعد از تقریباً سه دهه، مایکروسافت با این قابلیت، نیاز کاربر به نصب نرم‌افزارهای دیگری همچون WinRar را رفع کرد. 

نظر شما درمورد اضافه شدن این ویژگی‌های جدید به ویندوز ۱۱ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات