سیستم‌عامل Fuchsia برای نسل دوم نمایشگر هوشمند Nest Hub منتشر می‌شود

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم عامل فیوژا | Fuchsia OS
گوگل همچنان به انتشار نسخه‌های جدید سیستم‌عامل Fuchsia برای برخی محصولات خود ادامه می‌دهد.
تبلیغات

اولین گزارش‌ها درمورد سیستم‌عامل Fuchsia گوگل حدود ۶ سال قبل منتشر شد. این پلتفرم برخلاف اندروید از هسته‌ی لینوکس بهره نمی‌برد و در دستگاه‌هایی مثل نمایشگرهای هوشمند گوگل مورد استفاده قرار گرفته است. این پروژه ابتدا برای نسل اول Nest Hub منتشر شد و امکان دسترسی زودهنگام کاربران به به‌روزرسانی‌های جدید را فراهم کرد. مدتی بعد نیز شاهد انتشار Fuchsia برای Nest Hub Max بودیم.

اکنون به گزارش فون‌آرنا، Fuchsia برای نسل دوم Nest Hub دردسترس قرار خواهد گرفت و بدین‌ترتیب سیستم‌عامل مذکور به تنها پلتفرمی تبدیل می‌شود که در نمایشگرهای هوشمند گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود این تغییرات، کاربران نمی‌توانند تفاوت میان سیستم‌عامل جدید و سیستم‌عامل Cast را تشخیص دهند. روند انتشار آپدیت جدید Fuchsia نیز به آهستگی ادامه خواهد یافت زیرا این نسخه فقط برای تعداد کمی از کاربران مشترک نسخه‌های پیش‌نمایش دردسترس قرار خواهد گرفت. درمرحله‌ی بعد گوگل نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مذکور را به‌طور عمومی برای نسل دوم نمایشگر هوشمند خود منتشر خواهد کرد.

از آن‌جا که امکان دارد کاربران نتوانند تفاوت چشم‌گیری بین سیستم‌عامل Fuchsia و Cast مشاهده کنند، برای اطلاع از به‌روز شدن Nest Hub می‌توان به بخش تنظیمات و صفحه‌ی Technical Information مراجعه کرد. اگر در این بخش عبارت Fuschia version را مشاهده کنید یعنی دستگاه شما به سیستم‌عامل جدید به‌روزرسانی شده است.

گوگل انتشار به‌روزرسانی برای نمایشگرهای هوشند شخص‌ثالث را متوقف کرده است. اگرچه Fuchsia شباهت بسیار زیادی به سیستم‌عامل Cast دارد اما سرعت آن افزایش یافته است.

غول جستجوی اینترنت همچنین تصمیم دارد سیستم‌عامل Cast اسپیکرهای هوشمند Nest را به Fuchsia به‌روزرسانی کند. مدل‌های کنونی این محصول به سیستم‌عامل جدید ارتقا خواهند یافت و مدل‌های آینده نیز به‌طور پیش‌فرض با این پلتفرم روانه‌ی بازار خواهند شد. طبق برخی گزارش‌ها، گوگل همچنین قصد دارد امکان اجرای بومی برنامه‌های اندروید و لینوکس را روی Fuchsia فراهم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات